lördag, mars 29, 2008

Läser aftonbladet idag !

Ja, då är dom igång igen då, det kära facket, folkets trygghet (Mardröm)


Den här gången gäller det en stackars kille som spelar innebandy och inte får A-Kassa för det, för han är inte tillgänglig på arbetsmarknaden !!

Bra förslag eller hur.....Vi sätter alla arbetslösa på en stol med en telefon i handen,

så kan dom sitta där och försoffa sej och låta alla muskler i kroppen förtvina, då blir dom säkert tillgängliga på arbetsmarknaden "INTE" Det slutar ju istället med att alla efter ett par månaders arbetslöshet går i sjukskrivning istället. Men det är ju bra, för då försvinner dom ur statistiken över arbetslösa.....

Fan det får ju vara nog nu ELLER ?

Pratar lita av egen erfarenhet när jag är arg på facket.


Efter 10 års sjukskrivning så ville jag ta ett seriöst försök att komma tillbaks på arbetsmarknaden, komma ut igen och komma igång, sagt och gjort, jag började med att ta kontakt med facket för att ta reda på hur många stämplingsdagar jag hade kvar, har ju betalat till både fack och A-Kassa alla dessa år !


Fick till svar att jag hade ingen A-Kassa alls eftersom jag varit sjukskriven i över 7 år !
VA....MEN VA FAN.....MAN HAR JU TAGIT EMOT PENGAR AV MEJ UNDER DOM SENASTE 10 ÅREN, VARAV 7 AV DOM DÅ INTE BERÄTTIGAR MEJ TILL A-KASSA....hallåååååå.

Jag kan inte annat än tolka detta som bedrägeri, man undrar ju vilken porrnota detta betalat, för det är ju det ända facket är idag, en kassako till sina porrklubbsbesök !!

130 kr i månaden i 7 år.....Hm... det blir ju faktiskt 10920 Kr.


Är det inte skrämmande så säg ??

Vad som är mest skrämmande är ju att detta hände mej för 3 år sedan och jag hör folk berätta idag att det fortfarande händer....borde det inte vara dags att se över sina rutiner...


Nej just det, glömde ju.....Nån ska ju betala notan !




Inga kommentarer: