onsdag, februari 09, 2011

Slutat med Champixen idag ;-)

 

Kan inte fortsätta med dom längre, Ni som följer min blogg och som känner mej IRL märker ju att jag är mer deppig och negativ än vanligt.

Jag känner det själv också och som jag skrev när jag började med dom den här gången så lovade jag mej själv att vara uppmärksam på just det den här gången….Sist jag åt dom var det fan inte långt från hoppet…..

Så…Nu…slutar jag…..Måtte jag bara hålla mej från rökningen nu…..

 

Idag lyckades jag ta mej i kragen och ringa min gammelmormor, gamla skruttan….fan va jag saknar henne Ledsen…..men som vanligt, när jag väl tar mej i kragen så hann vi inte prata mer än typ två minuter så hör jag hur det ringer på hennes dörr….hemtjänsten *suck*

Eftersom hon har såna problem med dom så ville hon naturligtvis lägga på…har jag full förståelse för…Dom jävlarna, hon har 30 minuter, men får bara 15 minuter, på dom 15 minuterna ska hon få hjälp med hygien, mat och städ !! Rent skamligt kan jag tycka Ledsen

Önskar att hon hade bott här i Västerås, då hade jag kunnat hjälpa henne *suck*

 

Pratade med Carro ikväll också, nu har dom äntligen fått iväg hästen till en fodervärd, skönt för henne att slippa tänka på att han bara går där i hagen och mysigt för honom att förhoppningsvis få komma till nån som har tid och möjlighet att rida och pyssla med honom Ler

Är lite oroad för Mona också som haft konstiga sjukdomssymtom ett par dagar, hoppas hon får tid till Dr imorrn….Vill att mina tjejer ska må bra Blinkar

Imorrn bär det iväg på praktiken igen, sen ska jag ge mej iväg och kolla på “Det där” jag vill köpa till babyshowern på Lördag…..Iof inte till bebis, mer till henne, fast iof ett minne för livet även för bebis *fniss*

 

Så…Nu det va allt för idag…godnatt

 

signatur

9 kommentarer:

Unknown sa...

Hoppas verkligen att du fixar att vara rökfri utan champix. Jag tror på dig, tjejen :)

För om du funderar på att börja röka igen (vilket vore urbota korkat, av flera skäl), fundera på VARFÖR du skulle börja röka igen.

raggartufsen sa...

Det svaret vet jag tyvärr redan ;-(

Det Sociala, sommaren kommer, solen skiner, alla sitter på verandan o röker.....men inte jag :-(

Bara känslan när solen ligger på, på verandan en eftermiddag, en kopp kaffe och bara sitta där, timme efter timme och bara njuta *s*

Tyvärr :-(

Unknown sa...

Men snälla Sussi, du har inte råd att röka.

Men men, du gör som du vill. Och börjar du röka, inte ska du efter det "beklaga" dig att du inte har råd med andra saker. För då väljer ju du att lägga pengar på nåt som du lika gärna klarar dig utan.

För tänk efter, innan. Måste du ha cigg för att överleva? Nej. Eller?

Anonym sa...

Jag förstår dig...

Jag rökte när jag gick på krogen, för var skulle man annars göra av händerna lixom... :S

raggartufsen sa...

Tänk om man hade den karaktären.....Att verkligen bara klara av det på krogen....Nä...det vet jag tyvärr att det kan jag INTE..

Jo jag vet Tuija, jag har inte råd.....men.....

*s*

Anonym sa...

Man MÅSTE få ha någon last...

<3

Unknown sa...

Om man nu kan lägga pengar på lasten som kostar förbannat mycket....... jamen då har man det inte kärvt

raggartufsen sa...

Kan ju även göras till en prioriteringsfråga. Jag går aldrig ut o festar, nästan aldrig ut och äter. jag unnar mej jävligt sällan nåt nytt i klädväg. Går aldrig till frissan, behövs det färg eller klippning så gör jag det själv (Som synes) ibland *s*

Sen är ju faktiskt inte Champixen gratis den heller ;-)

Anonym sa...

Förlåt Tuija, men jag håller INTE med dig där!

Jag säger som Sussie, man MÅSTE få göra någonting för att må bättre och om man ALDRIG gör något annat så...

Så kan man inte resonera!

Nu blev jag lite sur faktiskt...

Det är som kronofogden och soc som säger till folk att om de har råd att ha kvar sina husdjur så får de inget stöd... Det är sant och helt jävla uppåt väggarna!