lördag, april 09, 2011

Äntligen vår :-)

 

En helt underbar Lördag har jag haft, solen skiner och visst har det blåst, men solen har ändå trängt sej fram. har suttit mestadels på verandan hela dagen utom den korta stund jag donade lite i trädgården, krattade bort det stengrus som stänkt upp på gräsmattan pga. snöslungan….

När vädret var så härligt så blev vi grillsugna, så jag drog in till Hälla för att handla lite. När jag parkerat bilen och gick mot entrén så hörde jag en massa häftig musik från Ikea…visst ja, dom har ju utförsäljning i helgen, i morgon är det visst 80% på allt……

När jag kom in i butiken blev jag stoppad av en tjej som undrade om jag har bil, hon var från Ica Banken. Dom har tydligen startat med bilförsäkringar och om man ville så fick man skriva upp sej så skulle dom jämföra priset med det bolaget man har idag, jag är aldrig sen att spara pengar så klart att a jag stannade och fyllde i papperna, man fick då också vara med och tävla, genom at välja en ballong med ett nummer. Nästa dragning skulle ske om 30 min.

När jag handlat klart så hade det inte ens gått 30 minuter och jag tänkte inte mer på det….

När jag kom hem så hällde jag upp ett Glas vin och bara njöt på verandan…gud va härligt det var, en härligt solig eftermiddag, fläskfilé på grillen och potatisgratäng i ugnen, kam det bli bättre…..telefonen ringde och en kille presenterade sej….Jag va nästan på vippen att säga nej tack som jag brukar göra när det är ett nummer jag inte känner igen, va helt säker på att det var en försäljare *s*….Men av nån konstig anledning så lät jag honom presentera sej ha ha…..Det visade sej att jag vunnit på min ballong, ett presentkort på 500 kr på Ica…..ha ha ha…skojar du eller ? jag vinner fan aldrig på såna grejer Ler

 

Maten var rent gudomligt god, önskar att jag kunnat äta tills det tog slut, men magen sa stopp Ledsen

Sen hamnade jag som vanligt i soffan framför tv:n….satt och slötittade lite på Facebook…..helt plötsligt skriver nån…R.I.P Ynot med T…..Va va fan..lägg av…neeeej………….Ynot med T…Var för er som inte vet vem det är, en av dom största raggarprofilerna jag vet, va inte “bundis” med honom, men hälsade alltid på fester o sånt, snackade en massa på fejjan och kände honom som sagt….Nu har han kilat vidare…fy faaaan säger jag bara, helvete vad saknad han kommer bli…det här är fan inte Ok.

 ledsen

Varför ska en så bra dag sluta med så dåliga nyheter *snyft*

 

Just det ja……Ni måste läsa det här…..här har vi verkligen räddningen för Saab…fy fan va bra skrivet alltså…klicka här

 

Inga kommentarer: