tisdag, juni 29, 2010

Tända lampor

Tittade ut genom fönstret nu när jag borstade tänderna. Gatlyktorna står och lyser!!!

Man spar in pengar på oss sjuka, läste just Aftonbladet, i snitt 900 kr per månad per person förlorar vi sjuka på denna regering. Samtidigt lyser man upp gatorna när det är ljust ute ???fyfan va jag hoppas att det blir regimskifte i september.

En arbetande familj tjänar på den hör regeringen 2800 kr i månaden bl.a. pga flerbarnstillägg.... Folk vill inte va med och betala till sjukförsäkringar, men att betala för nån annans jävla unge går bra !!
Har du knullat till dej din unge ska du väl fan betala för den själv också. Så jävla less på att barnfamiljer ska ha ALLT :-(

Fan lever vi i för värld :-(


- Posted

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så du menar att när du hade rätt till barnbidrag, så sa ifrån till det?

raggartufsen sa...

Nej, det gjorde jag inte och det va inte barnbidraget i sej jag retade upp mej på. Att få barnbidrag är en sak men att utöver barnbidrag få "extra" för att man skaffar fler barn är en annan sak.

Sen tycker jag faktiskt att det borde inkomstprövas hela skiten...

T sa...

Om det inte var bb i sig du retade dig på, hur kan du då skriva följande:
"Har du knullat till dej din unge ska du väl fan betala för den själv också"

Som sagt var, när du hade rätt till bb, så gick det bra. Då var det ju nån annan som var med och betalade det, precis som du betalar för andras bb.

Ingen skillnad alls egentligen.

Förresten, för att du ska slippa betala för andras ungar; ha ingen inkomst alls.

T sa...

PS till mitt förra inlägg:

Om du nu har så mycket emot att betala för andras bb, så ska du nog ställa dig frågan:

Varför ska då den som aldrig nyttjar sjukförsäkringen betala för din sjukförsäkring?

"Man bör inte kasta sten i glashus"

raggartufsen sa...

Jösses...antingen läser du dåligt eller så förstår du dåligt....Eller så träffade jag en öm tå....Hur många barn har du ??

Som jag skrev så tycker jag att det är OK med barnbidrag, det är det extra tillägget man får för att man har fler än två barn. Vissa saker förstår jag kostar mer ju fler barn man har, men å andra sidan så har man ju saker från dom andra barnen som man kan använda på alla andra.....och varför ska ex folk som kanske inte ens kan få egna barn vara med och betala andras barn ?

Sjukförsäkringen som alla betalar till är en försäkring just för att du ska ha RÄTT till sjukersättning om du blir sjuk !
Alla blir sjuka NÅN GÅNG...

jag tycker således att man skaffar så många barn man har råd att mätta.

Jag tycker verkligen att det är en väsentlig skillnad på barnbidrag flerbarnstillägg och sjukförsäkringen.

I mitt fall ( jag kan bara gå till mej själv) så har jag arbetat och knegat i massor av år och betalat skatt till min egen sjukförsäkring, jag förtjänar dom 104.000 kr per år som jag får idag.
Det är dessutom inte mitt fel att jag blev påkörd och fick whipplash, jag kan inte rå för att jag blivit sjuk, men att skaffa fler barn än man har råd med rår man för själv.

T sa...

Nej, jag har inga barn.
Klart du tycker det är okay med bb, eftersom du har tagit emot det.

Och du jobbade senast, när?
Frågan är ju också då, vill du verkligen jobba? Med handen på hjärtat, nej är svaret.

Kan du tänka dig, det finns faktiskt folk som ALDRIG blir sjuka så pass så dom måste utnyttja sjukförsäkringen.

Det enda sättet egentligen som du kunnat låta bli o bli påkörd, är ju väldigt enkelt: låt bli att sätta dig i en bil.
Cykla, gå eller spring istället.

Nej, jag lider inte med dig. För bra mycket av problemen du har, har du själv ställt till det.

raggartufsen sa...

Du är ju för fan riktigt sjuk i huvet......
Vaddå vill jobba, va tror du. tror du att det är kul å gå hemma med 6000 i månaden, se alla åka iväg på saker, köpa nya kläder osv osv och aldrig ha råd att göra detsamma...TRO mej, jag vill jobba....

Att skriva att mycket av det jag råkat ut för är självförvållat....
Ta cykeln istället....
När jag blev påkörd så var jag på väg från min bostad som då var i Hässelby till mitt arbete på Huddinge sjukhus, lite lång väg att cyckla eller gå och eftersom det va ett nattjobb så fanns inte mycket kommunala ressätt heller, så för fan sluta o kasta sten på mej.

Tycker du nu också att det är mitt eget fel att mina bröst blev förstörda pga av läkarslarv, ska jag skylla mej själv där också.

Sluta nu och anklaga mej och bete dej som en idiot så är du snäll. Du sårar bara :-(

Bunny sa...

OMFG!!

Jävla IDIOTER det finns!!!

Därför jag spärrat kommentarer i min blogg... Orkar inte...

Ps... Varför kan jag inte prenumerera på din blogg... Finns det inte på Blogspot... :P

KRAM! <3

Bunny sa...

Never mind :) Tror jag hittade det :) Stalkers ;) Hahaha!!

Ps, mina dagliga måsten, tack!! <3