måndag, augusti 30, 2010

Katastrof & Elände....

Katastrof....Elände.......panik......Pannkaka......helvete......faaaaaaaan..........

Varför kan inget bli som man tänkt och planerat....
i ett helt år har jag gnetat, kämpat och avstått saker för att skrapa ihop så jag kan laga bilen....
Äntligen Äntligen var det så dags, bokade tid förra veckan och skulle lämna in den idag....
delen jag behövde skulle skickas efter från Tyskland och kosta 6300 kr.....Iaf va det va den kostade förra året..

Idag när jag kom dit med bilen så visa det sej att han hade inte beställde den pga av att den kostade nu 10.300kr.....Å med timpenning för själva jobbet så skulle kalaset gå på närmare 15.000....Det va schysst av honom att han inte beställde den, för det va ungefär 7.000 mer än jag räknat med att hela kalaset skulle kosta...

Så, nu står jag här med min trasiga bil igen, en bil som dessutom börjat dumma sej rejält, förutom att instrumentpanelen helt plötsligt slocknar så har jag heller inga halvljus, får igång dom när jag sätter på helljuset......men då har jag istället inget helljus på kvällen så jag kan absolut inte ge mej ut o köra i mörker :-(
Nu har den dessutom börjat låsa sej själv ??
Scaryyyy, kan jag tycka, tänk om man blir inlåst helt plötsligt :-(

Jag som va så glad och kände mej så trygg att ha en bil som funkar ifall det händer nåt med Carro :-(

HATAR HATAR HATAR.....
Nu har jag bara lust att supa mej redlöst berusad :-(

Inga kommentarer: