söndag, november 13, 2011

Helg fylld med barnvaktande och Jazzebesök :-)

 

Sen länge tillbaks så var det bestämt att jag skulle sitta barnvakt på Fredan. Carro skulle med en kompis på After Work på Blue Moon Bar och lyssna när Time Maschine spelade.

Eftermiddagen började med att jag skulle montera ihop resesängen……..Kan tala om att man känner sej helt jävla idiotförklarad. Hur jag än ryckte och slet i skiten så fick jag inte upp den. Hur många ggr jag än läste beskrivningen och gjorde exakt som det stod. det slutade med att Magnus fick montera ihop den när dom kom. och jag kan tala om att det var inte pga av att han va smart eller stark, det var bara en ren jävla tur att han fick ihop den, för när jag bad honom göra om det så jag skulle se hur det funkade så höll han inte på att få ihop den igen *s*

*puh*…till slut stod den då iaf där, monterad och fin *s*

Senare på kvällen skjutsade jag in carro och Ida och Magnus for hem. På vägen hem från stan så hämtade jag upp jazmine som gärna ville komma och vara här eftersom doggisarna va med Ler

När jag kom tillbaks från stan så var Berra lite ledsen, men det gick snabbt över. Vi lekte lite på golvet, kikade lite på Bamse på You Tube, käkade gröt och mormor skämde bort honom med lite sylt i Blinkar

Sen somnade han i min famn och jag bar in honom i den beryktade resesängen….

Han sov ca nån timme, sen vaknade han upp och bara gallskrek, han fullkomligt hatar att ligga i spjälsäng, både här och hemma…..Jobbigt jobbigt, där har carro och göra framöver….Fick honom iaf att somna om och efter det la jag ner honom i min säng och puffade upp med kuddar Blinkar

Klockan 23 ringde Carro och frågade om det var ok att dom hämtade honom, krogen var inget skoj längre och eftersom klockan inte va sent på natten så vill hon hellre åka hem och sova, än sova kvar här, vilket är fullt förståeligt. Så Magnus åkte och hämtade dom i stan, sen kom dom hit och hämtade Berra som inte ens vaknade när dom bar över honom till barnstolen Ler

Vi hoppade direkt i säng. Chocko fick vara kvar eftersom vi lockat hit Jazmine för doggisarnas skull.

På Lördagen kom Magnus och Carro över igen och hjälpte Micke att bogsera hem hans bil som stod kvar på Erikslund, ville inte starta när han skulle hem från jobbet i Fredags Ledsen Skitbilar *suck*

Sen käkade vi paprikakyckling och dom blev kvar till 12 i natt Ler

Berra fick smaka sin första jordgubbssmothies Ler Ville bara ha mer och mer hela tiden *s*

 

Söndag….Städa och göra fint eftersom Jeanette och Krull kommer hit idag och firar Micke.

Resesängen skulle monteras ner……………

 

Ett par timmar senare…..skiten står där den står och både jag och Micke är idiotförklarade Ledsen

Hur fan kan man kalla skiten för resesäng, borde heta betongsäng eller nåt, för ingen jävel klarar av att montera upp o ner skiten *suck*

2 kommentarer:

ewa sa...

*skrattar ihjäl mig" ..ursäkta :))

"Hur jag än ryckte och slet i skiten så fick jag inte upp den."

Brukar inte ha såna fantasier men nu blev det så :))

Jag har en jättebra resesäng.. modell Ä i furu. Den har alltiett och man fäller ihop den när den ska ställas undan..blir då som en spjälsängsgavel i storlek..skitsmidig och rejäl men köpt för 30 år sedan :)

raggartufsen sa...

ha ha..Tro mej "DEN" brukar jag inte rycka och slita i *asg*

Ska vi byta grejer med varann, du får en sketen grej som aldrig reser sej och jag får en tam sak som står i givakt och reser sej *s*

Ha Ha...det är ju så det ska vara med resesängar, dom ska vara smidiga att få upp, visst, den här tar ingen plats när den är hoptryckt, men va faaaan, man ska ju inte behöva hålla på i timmar för att få upp den.*muttrar* i det här fallet hjälper det tyvärr inte heller med våld vilja och vaselin ;-)