fredag, mars 18, 2011

Värsta ögoninlamationen :-(

 

Vaknade i morse med hela ögat igenmurat och hela näsryggen svullen *suck*   Ingen bra dag allstå Ledsen

Mötet igår med Iris Hadar gick väl som jag trodde att det skulle göra, inget nytt….Pratade lite om det här att jag måste sjukanmäla mej varenda gång jag är hemma för huvudvärk och att det inte kommer funka för mej. Skönt va då att dom på praktiken sa ifrån att då kommer det inte att funka. dom anser att jag inte kommer att bli motiverad till att infinna mej om jag måste hålla koll på karensdagarna hela tiden. Blir det så kommer dom att säga ifrån att jag inte kan vara kvar hos dom…..Både bra och dåligt….Förstår inte att det ska vara på det viset Ledsen

Idag ringde jag också till försäkringskassan och tog reda på varför jag inte fått sjukersättning dom 14 dagarna jag var sjukskriven efter operationen….Fick då veta att det ska jag inte ha. om jag är sjuk mindre än 30 dagar så får jag aktivitetsersättning även om jag är hemma och är sjuk ÄVEN fast jag förlorar pengar på det så är det bestämt från regeringens sida och ¨så ska det vara !

Fick veta också att det är 5 dagar som gäller angående karensen om man insjuknar inom 5 dagar efter att man friskanmält sej så slipper man karens….. Som jag sagt förut så innebär det alltså att om jag är hemma på ex Måndagen och är sjuk Månd,Tisd & Onsd, sen  friskanmäler mej på Torsdagen och går till praktiken så måste jag vara hemma på Måndagen igen för att slippa börja om med ny karensdag….Verkligen en sporre att ta sej till praktiken även om man har ont i huvet NOT….jag kan helt ärligt säga att jag kommer sätta detta i system…..Jag är ju fan inte dum heller !

Man kunde visst ansöka om särskild högrisk, dvs att jag är en högriskare, då slipper jag karens helt o hållet, men då måste man kunna komma in med ett läkarintyg att man är en högriskare….Fast det ska väl inte vara så svårt att kunna få ett sånt…ELLER ? Har han sjukskrivit mej i 10 år så ska han väl kunna intyga att jag har en risk att vara hemma ofta !

 

Som ni ser så har jag grejat om med designen på bloggen, trivdes inte med de där gulliga blommönstret.

 

Ikväll ska jag ta mej ett glas vin eller två, för första gången på flera månader så behöver jag inte vara orolig att kasta mej i bilen ifall Carro skulle behöva skjuts eller om nåt skulle hända henne…..Skönt *ler* fast bara för det så får jag väl inte tag på nåt vin *s*

Imorrn är det meningen att jag ska på 30-års fest, men om mitt öga är så här så går jag nog inte Ledsen

Det var allt för nu

 

4 kommentarer:

Nicole sa...

Önskar dig en fin helg MIN KÄRA VÄN <3

Nicole sa...

Xa i penrutan ;)

raggartufsen sa...

Tack vännen, önskar dej det samma & grattis till datainspektionen...det va ju sååå bra *s*

Nicole sa...

Helt underbart! Spånar nu bara på inlägget, se min status på fb ;) <3