torsdag, juli 15, 2010

Facket !!!!

Vilken jävla instans det är....

Stackars Micke öppnade ett brev från dom i morse, som han fått igår, men inte sett.

han hade fått för mycket pengar för 2,5 dagar och ska betala tillbaks 2100 kr ??

För det första så har han fyllt i kassakorten exakt som dom på facket sagt.
Det började med att han när han fyllt i kassakorten på webben fick ett PM i sin inkorg på sidan att det var fel ifyllt, då ringde han upp och pratade med en tjej som hjälpte honom med hur och vad han skulle fylla i, han gick in och gjorde det. Dagen efter så fick han ytterligare ett PM att det var fel ifyllt igen, då ringde han ytterligare en gång och fick hjälp av en annan som talade om hur han skulle fylla i. Dagen efter gick han in och kollade att allt stämde och eftersom han inte fått ett till PM så antog han att det var rätt. 

Månad  2 blev det samma sak i ett PM, Samma visa med telefon samtal igen....denna gången räckte det med ett samtal....


Månad tre fyllde han i det som blivit rätt till slut alla andra gånger och fick rätt på en gång.....

Vad händer nu då.....

Nu damp detta då ner att han gjort fel första månaden, vilket antagligen gör att månad nr 2 och 3 också blivit fel så återbetalning på 2100 kr är att vänta då också......

Han har suttit i telefon med en tjej och det ända han nu kan göra är att skriva ihop en överklagan och skicka in !!

Fattar inte att det ska behöva bli fel varenda gång man har med dom å göra. Varför kan dom inte bara se att det är galet och rätta till det, varför ska man behöva lägga tid och själ på detta....
Är det därför man är med i facket ??

Vad som är mest skrämmande att pengarna han fått för mycket har dragits skatt på.......men facket ska ha tillbaks hela summan av honom :-(
Är det rättvist det ??

Samma sak med mej sen jag återinträdde i April.
April och Maj fick jag inbetalningskort på 296 kr, men i Juni var det helt plötsligt bara 114 kr, när jag ringde upp till dom så fick jag prata med en jätte otrevlig tjej som sa att det var upp till mej att se till att jag fick betala det lägsta avgiften eftersom jag är arbetslös.....men snälla, jag har skickat in alla papper som jag tilldelats mej från både arbetsförmedlingen och sjukkassan, vad räknade ni ut April och Maj så olika från Juni för...jag fattar inte...
Jag har nu sån tur att jag är inskriven i arbetslivsintroduktionen och har en jättegullig tjej på samverkan som åtog sej att ringa för mej och reda ut allt.
När hon ringde till mej och sa att nu va allt OK, du ska i fortsättningen betala 114 kr så trodde jag att OK nu kommer det att funka.....

När så inbetalningskortet för Juli damp ner här om dagen och återigen var på  296 kr så brast det för mej.....Och det är aldrig roligt för den som får mina samtal när jag brustit.....

Tack o lov så fick jag prata med en vettig tjej denna gången ( Tack Jeanette, kundtjänst på SEKO ) Hon skulle fixa fram ett nytt inbetalningskort som denna gången skulle vara rätt.
Hon hjälpte mej dessutom  per telefon att radvis fylla i ansökan om återbetalning för April och Maj :-)

Igår damp det nya rätta inbetalningskortet ner i lådan :-)
Nu väntar jag bara på pengarna, det blir ju iaf nästan 400 kr :-)

MEN FACKET......VAD ÄR DET FÖR JÄVLA INSTANS, TRODDE DEN VAR ATT HJÄLPA MEDLEMMAR.....INTE STJÄLPA.....




Som jag skrev igår så hade vi en jättehärlig kväll här hemma med grillning och kubb.
Hundarna fick också bada, men jag kan tyvärr inte bifoga filmer från Iphonen så den kommer här och nu :-)






Inga kommentarer: