onsdag, maj 25, 2011

En riktig skitdag

 

Hade tänkt så mycket med den här dagen, men ännu en gång spricker mina planer pga av värk i huvud och rumpa Ledsen

Blev alltså ingen gräsmattsklippning och heller ingen födelsedagspresent till Gibbe *suck*

Har suttit som en strandad val i soffan hela dagen Ledsen

Vilket roligt liv man har NOT….

Raderat en del appar i Iphonen pga av att den sa ifrån att den va full när jag ville hämta fler appar *s* Vilken nörd man är alltså Ler med tungan ute

Har äntligen tagit mej i kragen och ringt min husläkare, så nu kommer det stilnoct på apoteket i morgon den digitala vägen och jag har en tid till honom på Tisdag angående min rumpa….Inte för att jag tror att han kan göra nåt åt den, men jag måste ju iaf ta en chans…….Men det blir väl en remiss till sjukgymnast som jag iaf inte kommer att ha råd att gå till Ledsen Moment 22 kan man säga, man bara snurrar runt i ekorrehjulet ……

Man skulle varit herrgårdsägare i det här trångsynta Sverige, då hade man kunnat ha ett par stycken fasare att massera kroppen och använda som personal trainer……Då kanske man äntligen skulle kunna bli av med värken……

Som den här……En herrgårdsägare  renoverar sin gård med hjälp av sex stycken arbetslösa. De arbetslösa får ingen ersättning för sitt arbete, men företagaren får 30 000 kr i månaden för att han får gratis arbetskraft. Han tycker givetvis det är ett bra system, fast han tillägger också att han faktiskt står för arbetskläder och utrustning för att de ska kunna renovera hans gård. Och! Är det kanske en uppoffring du som arbetsgivare gör när du tar emot gratis arbetskraft?

Fy Fan för det här landets politik….Det är ju så man spyr rent ut sagt Tummen ned

 

6 kommentarer:

Nicole sa...

Skickar en stor KRAM! ♥

ewa sa...

och du..man behöver inte remiss till sjukgymnast! Det finns en sjukgymnast vi Odensviplatsen som ska vara jättebra på ischiasbehandling. Dessvärre kommer jag inte ihåg namnet men ska forska lite..

Sköt om dig!

raggartufsen sa...

Jo Ewa jag vet att man inte behöver remiss längre, gick ju på Levad i höstas, men efter utförsäkringen har jag inte råd längre :-(

Men som jag skrev så är det väl det ända jag kommer få i besked från husläkaren...

F-åt att du fåt vänta så många dagar på kommentar, bloggen har strulat, inloggningsrutan kommer upp på helt fel ställe och det har inte funkat att logga in....Nu testade jag Explorer och då funkade det...

Nicole sa...

Har åxå haft svårt, har inte fått upp hela kommentarsrutan och ibland har jag inte fått skriva kommentar... :/ *ogilla blogger* ♥

raggartufsen sa...

Jag älskar ju blogger, den är så enkel både att fixa layot och allt annat, men när den håller på så här :-(

Fast det verkar ju som att det är Croome som spökar, för när jag använder Explorer så funkar det ?

Nicole sa...

Ah... :)