måndag, maj 23, 2011

Pysselsättning idag….Rena rama lekstugan…

 

Jaha…..Då har man suttit och lekt med låtsasuppgifter i Word på Iris Hadar idag….
Tänk va mycket skattepengar det går till den skiten, skulle va intressant att veta hur mycket jag kostar skattebetalarna varje månad för bara rent tidsfördriv ?

Fick ju för några dagar sedan ett nytt beslut som sträcker sej till September, tog med det idag och visade min handläggare. Dom hade INTE fått det beslutet och på min fråga om vi kunde börja kolla efter praktikplats igen så blev svaret att det går inte förrän min handläggare på AF kommit tillbaks från sjukskrivningen !!! Hon måste ju by the way vara ganska dödssjuk eftersom jag fattat det som att man inte får vara sjukskriven idag….hur lyckas hon med det konststycket kan man undra ??

Jaha……Vilken idioti…Som sagt…Undrar verkligen hur mycket jag kostar skattebetalarna om man jämför från det jag bara va “sjukskriven” ??

När jag skulle gå hem så blev det ändringar i mina tider också eftersom han inte är där på Torsdagar……..Och det är tydligen så mycket klämdagar med Kristi himmels och midsommar…..Så…Nu ska jag bara infinna mej på Måndagar och till en början försöka  3 timmar istället för 2 som jag har idag….Vilket iof är bättre för mej för då behöver jag bara slösa bensinpengar en dag i veckan…..Men samtidigt kan jag tycka att det är helt sjukt, helt upp åt väggarna….bara för att det är så mycket klämdagar och han är ledig och inte kan handleda mej dom dagarna…….Jag vet inteEller……Är det bara en luring för att kolla om jag klarar 3 timmar ???? Misstänksam mot allt Nyah-Nyah

Jaha….Så har vi haft översvämning i källartrappan också Ledsen

När Micke kom hem från jobbet så hörde han nåt som lät i källartrappan, när han tittade efter så var det en slang till poolpumpen som gått sönder och det strilade en vattenstråle från den. Då lagade han den med silvertejp *s*

När jag skulle avfärga mitt hår och just hade blandat färdigt medlet så hörde jag nåt konstigt utifrån….kollade ut genom fönstret men såg inget märkligt på gården….just i samma veva kom Micke kutandes från datarummet, kasta sej ut och bara skrek….Fan Fan Fan……Pumpen *s* Då…kände jag igen ljudet, så låter det när poolpumpen går torr utan vatten……..Men där stog ju jag med min flaska avfärgningsmedel som BARA måste användas på en gång…..Tog mej iaf ut för att kolla vad som hänt…då berätta han om läckan och till min fasa såg jag att hela källartrappan va fylld med vatten så pass högt att det runnit in i jordkällaren…..Tack o lov har vi så pass hög tröskel in till tatueringsstudion i källaren så där hade inte kommit nå vatten *puh*

Ja..Så var det det här med min flaska, jag hade inte så mycket annat val än att gå in igen och trycka in det i skallen, ville ju inte kasta dom pengarna i sjön ha ha ha….Micke fick ta fram industridammsugaren och suga upp vattnet själv*s*

Men det kan han ha också *s* Så dum att han tror man kan laga en läcka med silvertejp *asg*

Avfärgningen kan jag tala om….Funkade inte alls….Hände inte ett skit Ledsen

Sen har vi haft Rille på besök…..Så full fart kan man säga har det varit är idag *pust*

Nu ska jag göra mej i ordning för natten, Sandra kommer 9.30 imorgon, ska låna studion och jag ska åka till Enköping och hämta lite dryckesvaror som vi beställt och så ska jag passa på att hälsa på lilla Berra Ler

Imorgon ska jag också skänka en tanke till min dotter Mona som ska operera bort cellförändringar….Lycka till gumman, det kommer gå så bra BlinkarRött hjärta

Puts & Krom på er alla Blinkar

Inga kommentarer: