lördag, augusti 21, 2010

Livet suger

Micke kom hem från jobbet ikväll o va inte glad:-(
Tydligen ska alla sommarjobbare få gå nästa vecka :-(

Fan som han ställt upp för det där jävla stället hela sommaren, 2 helger har han varit ledig, det här skulle blivit hans tredje.... Men icke då. Nu har han blivit inkallad både lördag och söndag :-(

Funderat lite... Är det så här vi ska ha det i nya Sverige... Arbetslinjen som moderaterna så fint kallar det. Jooo tacka fan för att dom tycker det, en moderat är oftast en som har det ekonomiskt förspänt, född med silversked i mun och serverad en egen firma, tacka fan för att dom vill ha det så här, dom har ju mer eller mindre gratis arbetskraft, i form av praktikanter och projektanställda, eller som i Mickes fall en månad i taget...

Jag kan bara säga FY FAN ...
Det är så förnedrande, så skrämmande. Inte långt ifrån statarlängor och fattighem.... HJÄLP jag vill inte ha en sån framtid. Jag kan inte förstå att nån vill det :(

Valet närmar sej.... Jag vet vad jag ska rösta på iaf....
Hoppas du vet ?

Hörde en annan skräckhistoria idag... En tjej som blev satt som praktikant på en akutavdelning på ett privatsjukhus i Gbg... 8 timmar om dagen för 2000 spänn i månaden. Busskortet kostar henne 1900 !!!!!!

Jobb för alla... Men bara en del ska få lön för det. Vad fan hände med LAS ? Lagen om anställningsskydd ????
Vad hände med våra fack. Dom vi betalar medlemsavgift till för att dom ska strid för arbetarnas rättigheter ????
Nu får man fan bara betala.....

Ikväll är jag bitterfittan :-(

Nattinatt

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: