söndag, oktober 02, 2011

Va händer ?

 

Ni som följer bloggen vet ju vilket härrans liv det va för nån vecka sedan, jag lovade er printar på vad barnens styvmorsa håller på med på Facebook…….Dom kom ju aldrig som ni sett och jag sitter fortfarande i valet och kvalet hur jag ska göra med skiten…..

Det har varit ganska lugnt, jag har inte fått några rapporter om vad hon skriver nu för tiden och jag orkar inte anstränga mej för att ta reda på det heller…Jag skulle kunna…..Men va faaaaan…..Man har ju ett liv också…..Kan hända går detta tänkande hand i hand med att det just nu är lugnt för Carro också…..Utflyttningsdatumet 1 Dec gäller ju inte och nu har dom ju på sej till Mars 2012….Lite skillnad Ler

MEN…..Jag blir iaf jävligt upprörd när jag får höra att kärringen fortsätter och försöker snacka skit om mej till folk runt omkring…..

VEM………VEM…….

jm

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ja du……JAG VET ATT DET SKER…..Men jag tänker inte avslöja den suveräna källan jag har…..Låt människan ha ont i magen och sluta lita på allt o alla runt omkring sej *s* Snart sitter hon där i stugan och vet inte ens om hon kan lita på sina barn *asg*

 

Här hemma har vi haft en riktig slappardag…Har inte hänt ett skit i princip..Eller jo det har det ju…..Jeanette & Krull va förbi en sväng med lilla Isabelle, vi fikade och Krull borrade nåt på bilen.

Isabelle är 1½ år och så otroligt duktig, hon fick en yoghurt och ni ska inte tro att hon lät sej matas….Nä Nä..här äter vi själva…skickligheten hon hade när hon fick in sked efter sked i munnen…Jag bara satt och gapade, kan inte minnas att mina ungar va så duktiga att äta i den åldern *s*

Hur som helst så slutade det med att mamma skulle hjälpa till…Då blev det så här *asg*

Ha Ha…Här sitter vi och myser utomhus, ganska roligt att jag läste på nyheterna att det är från och med idag som man får ha dubbdäck på……Den här hösten har verkligen varit annorlunda Ler

 

 

Just ja….Måste ju berätta om Jazzes nya fina dator….Helt sjukt….Genom skolan har alla elever fått varsin Mac….Inga dåliga grejer, den SKA dom ta hem efter varje skoldag och får använda hur dom vill !! Det är inget dåligt skit vi snackar om, har en fläkt som sätter igång sej automatiskt, så släpa på en kylplatta som en annan är inget hon behöver tänka på alls…En riktigt cool apparat…massa häftiga program fanns det i den också, bland annat den här bildprogrammet. Inte ens min dator kostar så mycket som hennes…..och jag är datanörd och anser nog att jag satsar en del på bra grejer….

Mitt i glädjen för hennes skull kan jag fan inte låta bli att vara lite arg….Ska 1 skola ge sina elever en sån här enorm favör, så ska FAN ALLA skolor göra det också. Det ska fan inte bero på vart dina föräldrar hamnat och därmed du för att du ska få samma enorma läxhjälp som en del andra Ledsen

Varför jag skriver så är för att jag har en systerson som bor i Vagnhärad, ingen på nåt sätt utsatt eller överfylld bostadsort….Där är inte ens TAL om att eleverna ska få nån bärbar Mac att släpa hem …..Så jävla orättvist, så det är fan inte sant *suck* Tror nog att invånarna i den staden betalar lika mycket i skatt som vi Västeråsare……

Inga kommentarer: