måndag, februari 14, 2011

Bakar bullar, svär över Hd Tv och Boxer och funderar kraftigt angående praktiken

 

Idag blir det mycket och långt…..

Bakar bullar, går igenom posten och läser det senaste från Boxer….

Kan konstatera att fastän jag har en platt-Tv (Ca 2 år gammal) som klarar av full Hd och fastän jag sitter med en bara ett år gammal inspelningsbar digitalbox så kan jag nu när  HD-Tv lanseras ändå inte se skiten…..För min box klarar inte av det !! Vad ska man säga liksom…….Vem kunde tro det, när man skaffade den för ett år sedan, senaste tekniken, hypat som fan, med stopp och rewind hit o dit….men den klarar inte av det som min flera år äldre tv klarar…..Jösses säger jag bara *s*

Nu blir det alltså att inskaffa ny box och då ska man alltså låsa sej i flera månader igen…..Kan tycka att det börjar lukta bedrägeri ajabaja

Det här klippte jag ut från Boxers egen sida nu…..

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Vårt skarpaste erbjudande någonsin!

Köp Boxer HD i 12 månader: Vi bjuder på månadsavgiften i 6 månader. Du sparar  354 kr!
Dessutom får du en inspelningsbar HD-box för 1 699 kr. (Ordinarie pris: 3 999 kr)
eller en HD-box för 499 kr. (Ordinarie pris: 1 795 kr)

Köp Boxer HD i 24 månader: Vi bjuder på månadsavgiften i 12 månader. Du sparar  708 kr!
Dessutom får du en inspelningsbar HD-box för 1 399 kr. (Ordinarie pris: 3 999 kr)
eller en HD-box för 199 kr. (Ordinarie pris: 1 795 kr)

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::.

Wow, va min första reaktion….det här är ju taget ju, bara å beställa….
Bara 199 kr (Ordinarie pris: 1 795 kr) ……Riktigt schysst juuuu…..

Men vänta nu……..Efter att ha läst det om o om igen, efter att nästan ha gått på det…..Den boxern för 199 kr är ju INTE inspelningsbar…….angry2Den som motsvarar det jag redan har idag dvs inspelningsbar kostar ju för sjutton 1399 kr Ledsen

Sen läser jag på deras hemsida att man måste kontrollera sin egen antenn på taket också, för om man har otur så behöver man en annan antenn !!! Allt det här var det ingen som sa nåt om när man “Lurades” att lägga på några tusenlappar extra vid Tv-köpet för å vara förberedd den dagen HD-Tv skulle komma…

Sen efter mycket läsande på deras sida så upptäcker jag att jag inte längre kan se Animal Planet “what a Fuck”

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Den 11 januari sker förändringar av teknik och sändningstider för tre av Discoverys kanaler.

Observera! Du måste göra en kanalsökning för att få in kanalerna efter den 11 januari. Får du trots detta inte in kanalen kan du behöva en ny box.

Animal Planet byter sändningsteknik till MPEG-4. Om du har en box som bara tar emot MPEG-2, behöver du du en ny box som stödjer MPEG-4 för att fortsätta kunna se kanalen. Kontrollera om din box har stöd för MPEG-4. Byter du till en MPEG-4-box, är det viktigt att du även ringer vår kundservice för att aktivera MPEG-4 på ditt programkort.

 

Bla Bla Bla Bla……..Så förbannad jag blir……Här sitter jag alltså med en 1 år gammal boxer och kan inte ens se ANIMAL PLANET längre….

vansinnigJag blir helt jäkla vansinnigt arg alltså….Nu ska ni alla vara tacksamma att ni inte är i närheten av mej, det kan jag lova Ledsen

BOXER……Det här ska utredas, det kan jag lova….Jag kommer inte ge mej förrän jag har fått rätt….Det kan inte vara ok att sälja skit som inte ens håller utlovat programutbud mer än nåt år. Vad blir nästa kanal ? Eller rättare sagt, vad blir nästa grej, snart försvinner väl alla kanaler som inte är HD-sända och alla kommer tvingas att köpa en HD-Box….Lite som när alla för bara några år sedan tvingades att gå över från analoga till digitala….Fasare och utförsäkrade, arbetslösa som inte har råd får väl svart i rutan då Besviken Ytterligare än klasskillnad mellan rik o fattig eller.

Fy Fasen säger jag bara om Boxer idag Ledsen

 

Mitt i allt det här bakade jag bullar *s *

Jäkla ryck, jag vet, men jag läste ett recept på nätet här om dagen och sen dess har jag haft det i tankarna.

 

Så var det det här med praktiken då Ledsen Jag trivs tyvärr inte och det gör det inte enklare att jag inte känner mej så “Välkommen” Men jag har inte ens fått ett skåp att hänga in ytterkläderna i, får lägga jacka och termobyxa på golvet Ledsen Tyvärr så är det också så att jag får vansinnigt ont i nacken och armen av att sitta där Irriterad Märkligt, för med laptoppen kan jag sitta flera timmar utan att få problem….Men ta bara storleken på ett vanligt tangentbord……(Huge)…sen ska du ha dit en musmatta på sidan också…Som att sitta och krama el elefant liksom…Mina armar räcker inte till…Jämför det med hur du kan ha armarna med en laptop….

Och AF….Hur lång tid ska det ta att skriva på ett papper så jag kan få licensen på programmet ? Så jäkla dåligt att det inte löst sej ännu, med tanke på att det var godkänt långt innan jul Ledsen

Mycket gnäll…Jag vet….Men om det har ska funka så måste det ju ordnas så jag inte får ont av det…Annars är jag ju tillbaks på ruta ett och hela den här grejen försämrar mej istället för att få mej friskare och lyckas komma tillbaka till arbetslivet….

 

Japp…..det här inlägget har jag jobbat med sen typ klockan 17.00, jag har gjort annat emellan (Som ni ju vet) Bakat och kollat på Tv B.la *s *

Sååååå hur blev baket då ?

Nu ska jag surfa ikapp mej på facebook och nyheterna.

Just det……Höll ju på att glömma !

Hoppas ni har en trevlig Alla Hjärtans Dag

kake

 

 

signatur

Inga kommentarer: