torsdag, juni 16, 2011

Gud hamnade på minus idag ( Om han nu finns)

 

Ibland hittar man inte ord för att beskriva hur ledsen man är, idag är en sån dag, jag har gråtit och skrikit, men orden kommer inte iaf Ledsen

Vart fan är gud när man behöver honom, finns han ens ? i så fall…Vad fan va meningen med det här liksom…..

Det ända som kommer till mej är VARFÖR…..VARFÖR I HELVETE ????

Hade varit på stan och lämnat in en skinnväst för att få lite klistermärken påsydda av skräddaren, shoppat mej en ny BH och lite hårfärg ( Ja det blir självfärgning igen)

Precis när jag ska skruva av korken för att blanda vätskan så ringer telefonen……..vad gör du ? Ska just färga håret…..Har du börjat….Neej, ska just blanda vätskan……Gör inte det…VA ?……Sitter du ner? ….Neeej……Sätt dej då……..Näääää…vaddå…..(Kalla kårar i hela kroppen…..förstår att det är hemska nyheter jag ska få)…….Neeeej…Veeemm……Nää…..Ingen har dött, men det är illa, det är nog bäst att du sätter dej ner………Minuterna efter det …..Minns inte….bara gråter…..Nej Nej Neeeeej Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeej……Tyst nu i andra änden……xxxxx som ringde förstod att det inte var nån ide att säga nåt, jag behövde få skrika och gråta ut all förtvivlan och frustration……….Sen efter det har det bara varit väntan på telefonsamtal och mer information…….Ingen bra dag alls kan man säga Ledsen

Som nära familj så finns nog inget värre än när nån blir sjuk eller drabbas av nåt negativt, som “nära” vill man ju bara finnas där och skydda…..Men hur i helskotta ska jag kunna skydda i det här fallet…..Jag kan inget annat än stå på sidan och se på Ledsen

Frågan återkommer hela tiden….VARFÖR……VARFÖR Gråtande ansikte

Jag vet att jag förut skrivit att det här är min blogg, här skriver jag vad jag vill….men nu kan jag inte det, jag kan inte dela med mej om vad som hänt med hänsyn till den det berör, men som ni förstår så handlar det om en i familjen som fått jäkligt tråkigt besked idag, än vet vi inte hur allvarligt det kan komma att bli med behandlingar osv….men risk finns att den personen inte kommer få höra ljudet av små steg i framtiden Gråtande ansikte 

Det gör mej så oerhört ledsen, så det finns som sagt inte ord, jag försöker vara stark och inte måla fan på väggen, men det är svårt, så svårt Ledsen

Just nu kan jag bara fokusera på att sjukdomen upptäckts innan den spridit sej allt för mycket Ledsen

Älskade xxxxxxx jag tänker på dej och du vet att vad det än handlar om så finns jag här…..Jag finns verkligen här Rött hjärta

F-Låt att jag bloggar om det, men jag måste få “vädra” ut  iaf  lite, det är mitt sätt att bearbeta smärtan Generad

 

Ni som läser min blogg, ni får ha förståelse att jag inte kan skriva ut vem och vad det handlar om…..

Turligt nog för mej så hade jag redan inbokad fikabesök av Sandra, så hon hjälpte mej att tänka på annat under eftermiddagen. Jag satte även igång med hårfärgningen för att få annat att tänka på, sånt behövs i såna här lägen…..Sen har det varit Tv för hela slanten, allt för att slippa tänka…..

SÅ här kommer resultatet, påminner om det lätt röda jag hade förra sommaren….(Tyra banksrött ) *s*



Nu…….Natti Natti

3 kommentarer:

Nicole sa...

Tänker på Er ♥

raggartufsen sa...

Tack :-)

ewa sa...

Jaa..vad ska man säga..man vill men vet inte vad❤

Ibland tycker jag att livet är överreklamerat för det innehåller så förbaskat mycket elände..å andra sidan så förgylls tillvaron av så mycket kärlek och medmänsklighet och levde man inte skulle man ju inte få uppleva det.

Brukar tänka att sorgen har sin tid och då ska man sörja..men glädjen har också sin tid.

Man får försöka ta en dag i taget.

Tänker på Er❤