måndag, juni 13, 2011

Gör som Nicole…..Lägger ut en bild på den psykiska ohälsan som faktiskt inte syns…..

 

RogerModeratPuckot kanske kan lära sej att förstå att psykisk ohälsa inte är nåt man går omkring och visar !!

En del går att dölja med kläder och en del med ett leénde….Tro mej, ni skulle inte se mej glad över huvud taget om det inte funnits kläder som jag kunnat dölja mina ärr med Ledsen Vissa ggr tycker jag inte ens att jag har några kläder som döljer och ser Ok ut, såna dagar vill jag bara gömma mej hemma, slippa gå ut genom dörren…..

Håll till godo Roger…..så här mår jag 24 timmar om dygnet…..fast jag visar det inte genom att le eller springa utan tröja…..så det så

 

Nu ser jag tack o lov inte ur på det här viset idag, men jag har haft en 7 år lång kamp, som satt sina spår, spår som ALDRIG går ur Ledsen Och det spelar ingen roll hur mycket jag fortsätter att operera…JAG KOMMER ALDRIG LÄKA Ledsen Jag vill också påpeka innan du kastar ur dej att jag gjort nåt självförvållat….Jag gjorde detta för att slippa bröstcancer, tyvärr slutade det på det här viset Ledsen

Tyvärr vet jag inte HUR jag ska visa min huvudvärk (Whipplash)” Men kanske en bild på hur jag ser ut till vardags utan ett leende….Så som jag själv och min omgivning faktiskt ser mej !

Ja…Så här kan huvudvärk se ut, bilden är tagen alldeles nu idag efter att  jag har haft en jobbig dag, då jag redan i morse hade huvudvärk, men trots det var jag tvingad att åka till Iris Hadar för 3 timmars pysselsättning eftersom jag inte för allt i världen har råd med nån mer karensdag Ledsen

Men…det är ju så moderaterna vill ha det, folk som har bra jobb som är välbetalda behöver ju kanske inte oroa sej lika mycket över en karensdag, men en annan som ska leva på 170 kr om dagen före skatt….ja för en annan är varenda krona nödvändig !

Sen som Roger skriver så kommer det upp en o annan bild där vi ser helt friska ut….Men f-låt……får vi inte ha BRA dagar alls ?

Tack o lov så har jag ibland en bra dag…Eller iaf så pass hyfsat bra att jag orkar ta mej för nåt, ofta såna dagar så passar jag på att umgås med min familj, det är mitt sätt att “mörka” att jag mår dåligt, dessutom så har jag ju berikats med det enorma miraklet lilla Berra, Varje sekund med honom är allt för mej just nu Ler

 

RogerModeratPuckot…….Du som är så beläst och slänger dej med så fina ord, börja morgondagen med att slå upp ordet empati !

 

5 kommentarer:

Nicole sa...

Jag gråter när jag läser för jag känner smärtan dina ord :(

raggartufsen sa...

Tänk om han kunde göra det också *grrr*

Nicole sa...

ewa sa...

Tror tyvätt inte han vågar tittaa :( ..då spricker hans bubbla!

♥♥♥

raggartufsen sa...

Ja exakt, den bubblan han lever i.....

men en dag drabbas han själv eller annan nära honom....Hoppas han den dagen skänker en tanke till oss ;-/