måndag, oktober 04, 2010

orange hårfärg (Igen)

Förstår inte......
Ena gången jag blonderar mej så blir det kanon, nästa blir det bara skit :-(

Hade bestämt mej för att inte blondera igen eftersom håret blir så slitet av det, men nu klarade jag inte av utväxten längre :-(

Gav mej in till en frissa och frågade vad jag kunde göra, hon tyckte att man skulle slinga och klippa upp lite...
Det skulle kosta 980 kr ;-/
Med ett visitkort droppade jag ut därifrån, vem har råd med så mycket lixom *sucka*

Gav mej iväg till Kicks, med lite glada tankar att jag iaf kunde slinga och inte behövde blondera, stog länge och valde tills jag bestämde mej för en förpackning som man fick med en slags kamapplikator, tänkte att det kan jag ju fixa själv :-) Expediten sa att hon absolut trodde att det skulle bli bra, den skulle ta 4- nyanser ljusare....

Hem och slängde i skiten i håret, enkelt som en plätt NOT...För det första så lossnade applikatorn från flaskan hela tiden, så till slut så tog jag av skiten och tryckte ut all färg på utväxten.....

För det andra så blev jag orange...Rödlätt...Ljusröd *skiiiit* Från mörk utväxt till orange :-/

Gav mej in igen och påtalade för henne att det va inte lixom så här jag ville ha det....Hon envisades bestämt att det inte var orange, hon menade att det närmare var guldblond....Inga pengar tillbaks där inte *grr*

Jag lämnade butiken utan ett ord, hon hade aldrig gett med sej och erkänt att hon sa till mej innan att det skulle räcka med 4-6 nyanser som det stog på förpackningen.....

Gick in på Ica och köpte den förhatliga blonderingen som jag lovat mej själv att aldrig sätta i håret...

Fick Sandra att komma över på kvällen och hjälpa mej....Nu
sitter jag här fortfarande med orange hår, inte ens den starkaste blonderingen tog bort det röda *suck*



Å jag som ville vara fin tills Micke kommer hem på Onsdag :-(

Blir så sur....
Varför kan inte jag vara frisk som alla andra, varför kan inte jag klara av att arbeta och tjäna pengar så jag också kan få råd att gå till en frissa, varför ska man behöva laborera på det här viset :-(

Hatar livet ibland *suck*

Inga kommentarer: