fredag, oktober 22, 2010

Börjar på Måndag...

Jag kommer ingå i ett sånt lemmeltåg om några dagar :-( Jag  tvingas umgås med folk jag inte känner, tvingas vistas i lokaler med andra. 


Under mötet framkom att jag hade en del val, dels att antingen mjukstarta hos dom i deras lokaler eller att gå ut direkt till nåt företag, vilka vet jag inte, för jag valde direkt det första alternativet, kändes som en bra grej.
Men valen av sysselsättning kändes väl inte så där himla bra :-(


Antingen sitta på träslöjden och bygga (Montera fågelholkar) Eller systugan och sy barnklädespaket åt frälsningsarmen..... Minns en tjej en gång som berättade att hon fick sitta och virka grytlappar åt röda korser.....
Måste få säga att jag hade nog föredragit det, för jag KAN INTE sy......Känns förnedrande, känns som man utnyttjas, visst, det är humant och det går till en god sak, men jag får ju ingen lön för att jag gör det, jag får samma peng i plånboken som när jag går hemma, det hade ju inte suttit fel med en extra slant, som en uppmuntran, som ett stöd för dom alla extrakostnader jag får iom det här, jag ska ju trots allt ta mej dit, det kommer bli tal om att ha råd att äta lunch osv osv :-(


Men jag tänker inte fälla ut alla taggar, jag intalar mej själv att det här kommer ha nåt gott med sej, det här kommer att leda till nåt bra :-)  Hoppas jag.


Jag får ju iaf vara med och bestämma hur vi ska lägga upp schemat och istället för att komma in några få timmar flera dagar i veckan så ska vi pröva med att köra 3-5 timmar per gång, då kan jag kanske komma undan med att bara behöva åka in 2 ggr i veckan, det skulle iaf minska resekostnaderna.


En annan del av mej säger...Gode Gud låt mej slippa den här muppbehandlingen, låt mej slippa blandas med alla dom andra :-(


Idag är jag uppe tidigt, det är kolsvart ute, Vill bara gå och lägga mej igen, men har ärenden att uträtta * Usch*

Inga kommentarer: