torsdag, september 15, 2011

Top tunnor rasande på sjukvården :-(

 

I går skulle min mormor opereras. (För den cancern hon inte hade som “bara” var en svampinfektion i bihålorna) Försökte ringa henne i går kväll men ingen svarade och  när ingen ringde mej så antog jag att operationen gått bra och att hon var kvar på sjukan.

Nu prövade jag att ringa igen, då svarade hon och jag blev förvånad att hon redan var hemma……Det blev ingen operation säger hon….Vaaaa, varför det ??

Ja, sa hon, jag låg färdig på operationsbordet med dropp och allt och narkosläkaren förklarade just för mej att jag skulle få spray upp i näsan som skulle bedöva, då kom läkaren som skulle operera in och tog tag i journalen, läste och sa….Men jag kan inte operera dej !!….Men varför det frågar mormor…    Ja men du har ju blödarsjuka…Jaaa….säger mormor, men det visste ni väl, det står ju i journalen !….Näää säger doktorn, det visste jag INTE……Näheee…

Tanten rullas upp på avdelningen igen utan operation….

Idag kom samma läkare och säger….Ja vi får väl göra ett nytt försök…Men näää säger mormor, jag är ju lika blödarsjuk idag som jag var igår, hur kan ni göra den nu då…..och jag vet inte om min kropp orkar lugnande och förberedande en dag till…

Nääääheee säger läkaren, då får du skriva på att du avböjt operation. 

sen skrev han ut henne. Mot svampinfektionen skulle hon få ALVEDON !!!!Inte antibiotika eller p-cellin, utan bara ALVEDON!!
Men det glömde han bort för hon fick inger recept med sej hem Ledsen
Hon frågade en i personalen vart hon kunde anmäla detta, den sa, du ska få ett papper med telefonnummer DET FICK HON INTE  Ledsen

Faaaaan jag är så arg så ni får ursäkta hur jag skriver, man gööööööööör inte på det här viset mot gamla, sjuka människor, det får bara fan inte hända *ggrrrrrr*