torsdag, maj 12, 2011

Allt är inte negativt......Eller......

Det mesta nu för tiden man läser i tidningar, bloggar och på Facebook är så negativt, även det jag själv skriver är ju för det mesta negativt. Själv gnäller jag mycket över min situation som utförsäkrad, mina bröstoperationer som faaaaan aldrig blir bra och så mycket om Alliansen och Fas3…..
Skiner solen så gnäller man om att det är för varmt och varje månad gnäller man över att pengarna är slut……..
Så trallar livet vidare, dag ut och dag in……Inget ändras….
Men…..Så gick jag in på min dotter Carros blogg idag och jösses vad jag hajade till….Ett helt inlägg om hur tacksam hon är över allt och självklart så nämner hon mej Ler
Det va skönt att läsa och det var skönt att stanna upp och tänka lite……ALLT är kanske inte så nattsvart som man tycker…….det var iaf skönt att för en stund tänka efter och bli påmind om att det även finns positiva saker i vårt liv Ler
Jag kanske ska tänka efter lite och få ihop en lista jag också om saker jag är tacksam över Blinkar