tisdag, maj 03, 2011

Icke fungerande arbetsförmedling

idag skulle jag haft möte med arbetsförmedlingen…..men det blev inställt pga av att min handledare är sjuk. Andra gången på en månad som mötet  blivit inställt pga henne.

Min handledare på IH försöker nu få tag i nån annan som kan ta tag i mej, för det har tydligen visat sej att jag bara har beslut fram till den 24 April !!!!! Men min sjuka handledares chef är på tjänsteärende och dennes chef är också på tjänsteärende, så det är lixom lite stopp i rullarna där Ledsen

Hallå….den 24 April har redan varit ?

Förtvivlad och orolig så rotade jag fram alla papper jag har, jag har en salig oröra bland alla mina papper fast man kan ändå säga att jag har ordning i oordningen *s*

Micke säger…..Du måste skaffa pärmar till alla dina papper…..NO NO.. då får jag ju hur många pärmar som helst…Bättre då att ha allt i en hög i ett skåp, då vet man vart allt finns.. Ha Ha, även om man får rota igenom hela högen *s*

Som tur är så hittade jag ett papper med beslut fram till den 20/5…Så vart dom får 24/4 ifrån på arbetsförmedlingen kan man verkligen undra ?

Men nu är ju frågan, jag trodde jag hade i princip obegränsad tid med dom, nu vet jag inte vad som kommer hända med mej efter den 20/5….Så nu ska magvärken och oron börja igen då, jag som äntligen börjat må lite bättre i hela den här utförsäkringscirkusen Ledsen

 

2 kommentarer:

ewa sa...

Fan va tråkigt det är med den där jävla Arbetsförmedlingen!!

De fattar inte att det är människor som drabbas av deras beslut och handläggningar..dumhuven eller hjärnor!

När jag följde med sonen i syte att föra hans talan så hade jag en lång utläggning för handläggaren om mänskliga rättigheter..förvaltningslagen och hur man bemöter folk samt hur man kan må när man drabbas av såna handläggare som hon. Handläggelarens okänslighet är anmärkningsvärd och orden hon levererade var "om man mår dåligt psykiskt får man söka sjukvården..här förmedlar vi jobb!!"

Hon fick dock äta upp leveransen när jag stod på mig att hon fick ta dit sin chef.

Neej..Ta bort FK och AF..gör om så att människor får det dom behöver!!! SKITSTÄLLEN :@

raggartufsen sa...

ja det är ju för bedrövligt, tänk alla som inte kan och orkar dra utläggningar om mäsnkliga rättigheter och förvaltningslagar :-(

Idag är jag hemma igen för min handläggare har fortfarande inte fått tag på nån på arbetsförmedlingen....

Det var inte riktigt så här jag hade tänkt mej när jag gick från utförsäkringen..jag trodde nog att jag vid det här laget skulle ha en arbetsplats där jag så småningom skulle kunna få en lönebidragsplats....rena sandlådan har det varit så här långt :-(