måndag, maj 16, 2011

Utanförskapet och samhällsklyftorna som dom drabbar mej :-(

 

Hemma idag, skyllde på huvudvärk…..och det kan man ju säga att det är också……

Den egentliga sanningen är den att jag har inte haft råd att köpa schampo Ledsen
Håret är fett och jag känner mej bara såååå äcklig….vem fan vill då ge sej ut och träffa folk Ledsen

Var det verkligen så här det var tänkt att bli när Alliansen tog sej till seger i valet ?
Dom sa att dom ville ha slut på utanförskapet, att folk som var sjukskrivna skulle komma ut !! Hur då, i gammal säckväv och snaggade på skallen eller….Ledsen

Jag är bitter angående det just nu…kan bero på allt strul med AF och FK…Den ena vet fan inte vad den andra gör och mina beslut ändras från vecka till vecka Ledsen

Förra veckan fick jag ju beslut förlängt till den 8/7…..nu idag damp det ner ytterligare ett beslut…den här gången ser det ut som att det verkligen kommer från den handläggare som jag skulle haft möte med 2 ggr som blivit inställt pga sjukdom….Hon verkar vara tillbaks på arbetet nu….men vad hjälper det mej…..snurriga människan har skickat ett beslut som gäller fram till September……med att jag ska medverka i SYSSELSÄTTNING vid Iris Hadar !!!! Va fan….när jag blev utförsäkrad sas det att jag skulle ut i rehabiliterande aktiviteter för att kunna hitta en praktikplats som till slut skulle kunna leda mej till en anställning med lönebidrag…Som sen i sin tur skulle kunna leda mej till ett fast arbete !!

ja…idag som sagt är jag att i sysselsättning, min inkomst har sänkts med över 1000 kr i månaden och jag har inte ens råd att köpa schampo så jag kan gå till förnedringsplatsen Ledsen

Var det så här det skulle bli herr Reinfeldt ??? Jag bara undrar *suck*

 

1 kommentar:

Nicole sa...

Iris Hadar... :/