fredag, maj 06, 2011

Jag vet….Sa den snillrika statsministern……

 

Vi utförsäkrar en massa folk och sätter dom i meningslösa sysslor ett par månader…..sen får vi se vad vi gör med dom……

Ungefär så känns det just nu för mej.

Jag har nu befunnit mej i nåt som jag inte ens vet namnet på sedan Okt-10.
Ett par veckor fick jag komma till IH:s lokaler, man försökte få in mej i snickeriet, det vägrade jag, sen försökte man med systugan, men där märkte man min ovilja, så det slapp jag också. istälet fick jag sortera papper in i mappar……

Sen ordnade men en praktikplats åt mej på en liten datafirma och det var jag jätteglad över, jag älskar att hålla på med datorer och där var det meningen att jag skulle få sköta deras webbshop…..Det blev inte mycket av det och till slut sa jag ifrån….det här funkar inte, jag sitter ju bara och åker dit och i princip sitter av min tid, det leder inte mej till jobb och det fanns inte ens med på nån skala att datafirman skulle ge mej ett lönebidragsjobb…..

Så jag hamnade åter på IH ocj nu var det dags att hitta en ny praktikplats……Men sen hände nåt….

Min handläggare skulle vara ledig påskveckan och eftersom dom inte hade planerat nåt till mej så fick jag också vara ledig den veckan…..Sen….När vi skulle ta tag i mej igen, då visar det sej att IH bara har papper om min sysselsättning till o med den 24/4… Det har nu gått över en vecka då han febrilt försökt få tag i någon på AF som kan ge besked i frågan…Ingen han talat med kan detta….

Igår fick jag beskedet att dom skulle förlänga min aktivitetsstöd tills min handläggare på Af kom tillbaks från sjukskrivning…..Eehhh..Vänta nu…..Får man var sjuk idag ????
Gäller det bara vissa eller ????

Idag damp det ner ett underlag för anvisning skrivet av en helt för mej okänd kvinna ( Ytteligare en ny handläggare eller? )

Nu har man förlängt min tid på Iris Hadar till den 8/7, fast man igår sa till min handläggare där att man inte ville köpa in nån tjänst förrän handläggaren på AF kom tillbaks…Här går det undan i svängarna….

Ringde genast upp handläggaren på IH…men han hade ingen aning om detta och på min fråga om jag skulle inställa mej på Måndag så fick jag svaret NEJ….Så länge vi inte har några papper så täcker inga försäkringar och dylikt !

Jaha…..sa jag…Hur i hela fridens namn ska denna sandlåda hjälpa mej tillbaks till ett jobb ?? Till svar fick jag….ja du, det undrar jag också !

 

Inte nog med detta strulet…..Efter som dom bara har tid för mej till den 24/4 så måste nån annan skriva på min närvarorapport så jag kan skicka in den på mitt brytningsdatum den 10 Maj….men VEM….Vem i helvete ska skriva på den ?
Nu får jag ta mina sista pengar för att åka till arbetsförmedlingen på Måndag och försöka ragga nån som kan göra det….*Suck*

Vilken idioti, vilken fars, vilket slöseri med hela systemet…..

Den lilla gnutta hopp och framtidstro jag hade under vintern när jag gick på praktik har ju helt sopats under mattan, jag börjar nu förstå att detta kommer ALDRIG leda mej till ett arbete, vare sej inom den öppna eller stängda sektorn….jag kommer bara bollas runt i systemet och under tiden så krymper mitt aktivitetsstöd mer och mer, jag är idag nere på 70% ……..

tvärtom så mår jag just nu sämre än jag gjorde när jag var sjukskriven, all den här oron ger mej ångest och ont i magen…..Ont i magen gör att jag behöver losec……för pengar jag inte har Ledsen

Det går bara neråt…och just nu idag vet jag inte om jag orkar mer Ledsen

1 kommentar:

Nicole sa...

Men herregud!! :@