torsdag, maj 26, 2011

Idiotgrannar…

Vad gör man med grannar som inte begriper vad man säger och accepterar ens synpunkter ? På gatan mitt emot har vi ständigt problem med att deras besökare parkerar mitt framför vår infart…….Hela världens problem….Nja, kanske inte, men ack så irriterande, när vi ska in måste vi ratta rejält och nästan alltid skrapar man i buskarna för att komma in Ledsen Skulle Micke av nån anledning vilja ratta in Ford Galaxie´n som inte har nån servostyrning och väger 1,8 ton så skulle han få jobba på rejält…..

Idag var det dags igen, när han kom hem från jobbet var det en bil som stog där, samtidigt kom ytterligare en gäst till grannen, då sa han åt den gästen att säga åt den som hade parkerat framför vår utfart att flytta på bilen. Vi väntade 10 minuter, men inte sjutton kom det ut nån och flyttade nån bil, då blev Micke förbannad, tog en stor brun kartongbit och skrev med stora bokstäver PARKERA INTE FRAMFÖR VÅR INFART !

Sen åkte vi iväg, när vi kom hem igen efter ca 2 timmar så hade dom tryckt in kartongen i vår brevlåda !!

Gör man så, som vuxen människa ?

Blir så less, när dom flyttade in här för ca 2 år sedan så snackade Micke med dom och talade om att vi haft dessa problem med dom som bodde där innan, då stod han och sa att han skulle bygga en carport på sin uppfart och bredda den….Inte fan gör han det inte…Jävla idiot. Tänk om det börjar brinna i vårt hus och brandbilarna behöver kunna köra in på uppfarten….Dom kommer ju inte komma in då Ledsen

*suck*

I dag har jag varit så duktig, haft en bra dag trots att jag sov alldeles för länge, skäms nästan att tala om att klockan var 11.30 när jag klev uppTänker
Jag har klippt gräsmattan, rensat bort alla maskrosor från kullen (Inte rensat bort….bara rivit av) Rensat hela grusgången ända fram till källartrappan och sen krattat, blev såååå fint Ler

Betalat räkningar, satt pengar på syrrans konto till Gibbe och hans födelsedagspresent och till och med ringt Akademikliniken och dubbelkollat min tid. Den 22 Juni skulle jag dit Ler

På kvällen var vi iväg och hämtade Jazmine från fotbollen, då dom inte kunde själva, sen skjutsade vi hem henne och väntade på att Jeanette och krull skulle komma hem, för Jazz ville inte vara ensam.

Hon va lite ledsen för dom förlorade och hon stog i mål…..Sånt som händer, jag fångade iaf ett bra kort på henne, men det vågade jag inte visa för henne *s*

Sen efter det så var vi på stan och käkade på Spicey Hot, jag åt kyckling Red Curry *mums*

Meningen  var att vi skulle ha käkat planka, men vi glömde Restaurangchansen hemma och utan det hade det blivit för dyrt Ledsen Så det får vänta till en annan gång.

Väl hemma så skulle vi byts slangen till poolpumpen, men det visade sej att den Micke köpt hem var för liten och det var den ända  dom hade på poolhuset, så nu kan det bli rejäl jakt på rätt slang Jag vet inte Utan en slang som passar så kan jag inte köra pumpen och nu när värmen kommer så finns risk för att hela somaren blir förstörd med taskigt badvatten *suck*

Nu är det ju bara att hoppas att det inte blir varmt och jävligt i helgen då, för jag kan som sagt inte bada Ledsen
Micke…..Han sitter på båten till Tallinn…den jäveln, så han lär ju inte lida av det *suck*

I morgon är det dags för städning *pust, stånk och stön*

 

Nä’…Natta på er, det ar allt för idag…..

5 kommentarer:

Nicole sa...

Jaaaa... Vad är det för fel på folk...??

När mamma kommit hem fr sjukan spelade grannen musik för hela huset, jag gick ned och bad henne sänka varpå hon rycker på axlarna och säger "Varför"...

Vad säger man... :@

raggartufsen sa...

Ja det finns puckon till allt tydligen, lite synd att inte alla är födda med sunt förnuft :-(

Nu har han börjat ställa sina soptunnor mitt framför våt utfart också, det har han inte gjort på två år tidigare *suck*

Nicole sa...

Bara för att jävlas... :@

raggartufsen sa...

Men idag fick dom igen *flinar

Carro och magnus parkerade precis utanför deras uppfart, även fast det fanns hur mycket plats som helst på gården. HA HA HA HA

Nicole sa...

Hahahahahahaaha!!! :P