lördag, maj 14, 2011

Igår blev en bra dag :-)


Jag var på språng i går och hade ett stort inlägg på G. Jag visste exakt vad jag skulle blogga om….men jag kom av mej *s*
Min underbara härliga dotter Carro kom över på kvällen då dom hade vägarna förbi, dom skulle till apoteket då deras apotek i Enköping inte hade medicinen dom skulle ha…..Så jag fick åter igen tillbringa en Fredagskväll med underbara barnbarnet Berra Ler
Vi käkade tacos och kollade på tv och hade det hur mysigt som helst Ler
Berra är för att bara vara 2 månader väldigt med, han slänger o flänger med armarna, skrattar och försöker prata hela tiden *s*
Tyvärr fick jag inte med leendét på film för carro haspla ur sej nåt som inte är så lämpligt att lägga upp *s* Jäääääädra carro *s*



Sen har vi då det där tråkiga som jag hade tänkt att jag skulle blogga om Ledsen
Min systers son fyller år om 14 dagar, dom bor ända borta i Vagnhärad och vi träffas typ en gång per år och det brukar vara hans födelsedag…….Så klart är det dags nu igen……MEN…Jag har inga pengar, jag har INTE råd att åka dit, bara bensinen är ju en tre-hundring och sen ska han ju ha en present också….Där går ju typ en tre-hundring till…..Vart i helskotta ska jag få dom pengarna ifrån Ledsen
Känns så ruttet, jag vet ju att syrran kommer bli apsur om jag inte kommer Ledsen
Carro kan inte den dagen för då är det karneval i Enköping och Mona…ja hon kan ju inte åka tåg, så då slutar det med att jag måste åka och hämta upp henne i Sthlm och åka den vägen till Vagnhärad….Ännu mer bensinpengar Ledsen
Huuu…Jag vet inte hur jag ska lösa det här……utan att bli osams med syrran *suck*
Fan….Vad jag hatar att ligga på samhällsbotten nu…Jag vill ha ett jobb, jag vill kunna arbeta och tjäna pengar för att ha råd med sånt som egentligen är ganska självklart……Att kunna få umgås med nära och kära och fira deras födelsedagar utan att veta att jag kommer krypa på knäna ekonomiskt flera månader efter utlägg Ledsen
Sen i sommar så kommer ju dopet av Berra också….hur ska jag ha råd med en present till honom ???
Såna här dagar vill jag inte vara med längre…..Men…..så dyker Carro upp med lilla killen och allt blir solsken…..i alla fall för stunden Ler

Inga kommentarer: