fredag, maj 27, 2011

Förbjud gula västar för allmänheten….

 

Så där ja, då har jag slagit ner rumpan för första gången idag (Borträknat tiden i bilen)
Siggen, telefonen, vatten, ett glas vin och en påse bilar (dagens lunch) står inom räckhåll Martiniglas *mums*

Har just ägnat mej åt lite mannekängande framför spegeln, mina nya kläder, lite sommarlinnen och en klänning till dopet kom idag Ler

Allt passade,dock var klänningen väldigt stor under armarna, så jag får se hur jag gör med den, hade jag haft symaskin och lite kunnande så kanske det varit värt att sy in den, för den var verkligen fin Ler Å jag som trodde jag hade stooora pattar som fyllde ut det mesta *s*

Photo maj 27, 15 09 43Den gröna till vänster blev en svart också, det vita linnet blev även ett svart och ett rosa. Sen var det en svart cardigan som jag inte har med på bilden. Tack gode gud för kontoköp Blinkar

Har även hunnit med att skjutsa ner Micke på stan, han drar ju till Tallinn ikväll och dom skulle möta upp på krogen och luncha innan dom åker……

Jag…jag hade tänkt mej en hyfsat sund helg, inget kul att äta ensam eller ställa sej och göra nåt märkvärdigare, men……När jag gick där i affären så såg jag framför mej Nacho De Lux så då kunde jag inte tänka på nåt annat, så det fick det bli ikväll Ler

I morgon blir det rostas och färdig potatisgratäng som dom hade på väldigt lagom portioner Ler

På Söndag gör jag nog hemmagjorda hamburgare, får se om jag slår på grillen eller om jag steker dom ( Lite onödigt att slösa en hel påse grillbriketter för en person *s*
Fast…Å andra sidan, kanske Micke kommit hem tills dess, vet faktiskt inte vilken tid båten kommer in ?

Sen lurade dom även på mej en påse nötter, en kokoschoklad och en dumletårta *asg* Jäääkla Maxi. Ha Ha…

Så..har jag varit på poolaffären för att byta slangen som Micke köpt….Dom hade ingen annan……Ve och fasa…men han trixade och hade sej killen i affären och till slut kom vi fram till att den vi hade köpt MÅSTE gå att sätta dit, så nu ska jag klippa av den lite och sen smörja den med Yes diskmedel *s* Sen har vi bubbelpool *asg*

Funkar inte det, så är det stor risk att vi står utan pool i sommar Tala inte om det för någon Törs inte ens tänka tanken *Blääää*

Och nu ska jag ta upp nåts om retat mej länge, men som jag glömt att blogga om…..

GULA VÄSTAR…..Jag förknippar gula västar med utryckningsfordon, polis, brandkår eller ambulans….Jag blir så förbannad att det blivit nåt mode bland motorcyklister att bära dessa…Visst, jag förstår att dom vill synas i trafiken och dom har ju en reflexvärkan, men för guds skull kan dom inte ha en annan färg Ledsen Illgrön, rosa eller orange syns också bra i trafiken…..

Om jag kommer åkandes och ser dessa gula västar så tar jag för givet att det hänt en olycka, eller att det är poliskontroll, så jag bromsar  in och kör försiktigt förbi….Ganska irriterande att upptäcka att det bara är ett “Gäng som stannat till på fika”

Borde vara förbjudet för allmänheten att bära GULA västar i trafiken Ledsen

 

Så.. det var allt för nu.

Ps´Nu är bilarna slut *s*
Ds´

Inga kommentarer: