tisdag, september 28, 2010

Jävla slavpass :-(

Micke började klockan 07.00 imorse och har fortfarande inte kommit hem, han ringde vid 22 och sa att det kommer bli ett par timmar till :-(
Fan, han är inne på 17:nde timmen nu :-(
Sen ska han börja klockan 07 imorrn igen. Kan inte fatta att det är tillåtet med såna slavpass i dagens Sverige, med fackförbund som ska stå upp för sina anslutna medlemmar :-( arg, frustrerad och upprörd. :-(

Nu har jag intagit sänggång iaf. Kan inte annat än tycka vansinnigt synd om honom......

Nattinatt


- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Anna sa...

Men du seriöst, trodde du på fullaste allvar att när man får en bra lön (vilket Micke enligt dig i tidigare inlägg, får) att det inte skulle kosta nåt? Till exempel det han får betala nu med, sin fritid

Kom igen, dags att leva i verkligheten och inte i en fantasivärld, vilket du tydligen gjort hittills.

Och du, klarar du inte av att höra andra inlägg än positiva; lägg ner bloggen i så fall.

raggartufsen sa...

Hoppsan :-)

Självklart klarar jag av både negativa och positiva kommentarer, jag anser att alla har rätt att tycka och skriva vad dom vill (Demokrati)
Men jag anser också att det här är min blogg, om jag anser "tycker" att nån har fel i det jag skriver eller om jag helt enkelt inte håller med så påpekar jag naturligtvis det. Därmed inte sagt att JAG har rätt, men som sagt, det är min blogg :-)
Det är fullt fritt i att strunta läsa och cruisa vidare till nån annan :-)

Därmed undrar jag nyfiket hur du kan anse att man ska arbeta 17,5 timmar med inventering bara för att man fått ett fast jobb och kommer att tjäna BRA, jag skriver liksom inte nånstans HUR mycket han kommer att tjäna, eller hur ;-)
jag kanske bara menar att det kommer bli BRA jämfört med hur han har det nu som timanställd !

Dessutom så är det väl så att vi har en lag i Sverige som säger att man inte FÅR arbeta mer än 13 timmar och efter ett sånt pass ska det gå 11 timmar innan man får gå på igen. Sen finns det ju undantag, jour osv för läkare och andra yrken, men jag kan lova dej att som timanställd på detta stora varuhus, så har man ingen jour och absolut ingen jourersättning.

Dessutom så kan jag påpeka att han har nog betalat med sin fritid 10 ggr om med tanke på att han faktiskt bara varit ledig en helg på hela sommaren.......

Förstår heller inte vad du syftar på med att jag lever i en fantasivärld, det ärju inte direkt så att jag svävar runt på rosa moln, men du kanske tror att man gör det som sjuk ;-/