måndag, december 06, 2010

Ledsamt

 

Hur ska det bli……Vet att jag själv sagt i snart 10 år att Sverige kommer få tillbaks statarlängor och fattighus, alla jag sagt det till tycket jag överdrivit….Ähhh, inte blir det så inte!

IDAG Står vi där, sjuka och arbetslösa får stå och köa för ett mål mat och lite kläder ! Detta samtidigt som vi fortsätter ta in invandrare, vi kallar dom arbetskraftsinvandrare….men snälla nån….Om det fanns arbete till dom “Riktiga jobb” Jobb som gav full normal lön…..ja då skulle dom ju inte behöva köa ihop med arbetslösa och utförsäkrade ELLER HUR…Likväl fortsätter vi att ta in dom i landet. Detta samtidigt som vi har infört den där nya reformen ETABLERINGSREFORMEN, den garanterar asylsökanden minst 223 kr om dagen+ bostadstillägg ???????? Varför det kan jag tycka, dom har väl inte varit här och arbetat ihop nån skatt som dom kan ha fått SGI på ? Jag förstår inte……Ärligt talat, jag förstår inte ?

Om jag skulle söka mej till ex Thailand, inte fan skulle jag få 223 kr om dagen av deras regering för att klara mej, inte heller skulle jag få nån personlig coach för att hjälpa mej hitta ett jobb…..HERREGUD…Jag får inte ens vistas i landet längre än 6 månader utan att söka nytt visa, arbeta…ah då måste jag ha arbetstillstånd, Samma sak i USA…..men i Sverige, här öppnar vi alla famnar och skänker dom det dom vill ha direkt vid gränsen.Ha HA HA…Dom måste ju tycka att vi är helt blåsta Ha Ha Ha. Man måste nånstans också tänka på att det är oftast dom RIKA som tar sej hit, dom som inte kommer är dom som helt enkelt inte har råd. DOM skulle behöva hjälpen…..

Texten inunder är hämtad från

http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/12/utforsakrade-tvingas-till-harbargen.html

Utförsäkrade tvingas till härbärgen

NOTIS. LO, nätverket Resurs och föreningen Ny gemenskap varnar i en gemensamdebattartikel i Aftonbladet för att utförsäkrade nu tvingas söka hjälp hos härbärgen:

"Inte bara hemlösa och missbrukare söker hjälp på härbärgen. Nu har de fått sällskap av de utförsäkrade, larmar LO i dag.
– Det är ingen drömsituation, säger Eva Nilsson, en av de nödställda.
Föreningen Ny gemenskap i Stockholm serverar frukost för fem kronor och lunch för tio. I dag skriver LO-basen Wanja Lundby Wedin på Aftonbladet Debatt att en ny grupp har börjat komma dit sedan socialförsäkringsreformen vid årsskiftet: De utförsäkrade."
"I dag har trycket ökat dramatiskt och vi tar emot helt nya grupper, som kommer till oss för att få ett mål mat, kläder eller en säng att vila i. Till Kammakargatan kommer i dag arbetskraftsinvandrare från Östeuropa sida vid sida med arbetslösa, människor som utförsäkrats från sjukförsäkringen och psykiskt långtidssjuka med mycket låga pensioner. Många av dem har det gemensamt att de inte har råd med mat för dagen."

Så detta är resultatet av alliansens sjukförsäkringspolitik. Men vem är egentligen förvånad när Fredrik Reinfeldt själv sagt att:

"Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt skall inga standardkrav skattefinansieras. De hälsosamma riskerna är mycket mänskligare än den falska tryggheten."

Citatet från hans egen bok det sovande folket, visar sig allt för ofta vara talande för den politik som alliansen, under Fredrik Reinfelds styre, faktiskt bedriver. Även om man numera beskriver det som att "det ska löna sig att arbeta". Och därmed, det ska inte löna sig att vara sjuk.

http://www.alliansfrittsverige.nu/2010/12/utforsakrade-tvingas-till-harbargen.html

 

Anledningen till att jag bland annat retar upp mej så förbaskat är ju att jag ser själv hur verkligheten ser ut, har många invandrare runt i kring mej, duktiga invandrare med hög utbildning som helt enkelt inte får nåt jobb, dom är tvingade till att leva på sos och därmed hamna längst ner på skalan, jag lider verkligen med dessa människor, dom är heller inte gladad att svenska portar är så öppna, att dom släpper in den ena efter den andra, dom står ju också och ser på hur det kommer nya och snor deras jobb…deras jobb som dom inte ens får för att dom har fel efternamn !!

Garanterat kommer jag få skäll och bannor för den här texten, så jag vill bara säga JAG ÄR INTE RASIST……Men jag blir inte förvånad om jag blir det snart…

 

Så, nu ska jag göra mej iordning för Classes begravning Ledsen

1 kommentar:

Anonym sa...

Att ha åsikter om invandringen är inte samma sak som att vara rasist! Tänk om alla kunde fatta det!!

Classe R.I.P

KRAM!!