torsdag, december 30, 2010

Kom aldrig till Stockholm

Fastnade i Enköping.
Hela dagen har bara vart en ända stor katastrof.
Kramp i fötterna. Fortfarande inte kommit hem. Får skriva mer sen.

ッ✫✰✯ På språng ッ✰✫✯

 

Redigering….

Såååå Nu är jag hemma, vet inte om jag ska ta en lång version eller en kort om dagens bravader…..

Vi börjar så får vi se.

Gav mej iväg hemifrån vid 11 för att hämta upp carro i Enköping, för hon skulle också med till gammelmormorLer
I telefonen berättade hon att hon just fått veta att det går hundlöss i hennes närmaste omgivning,.själv hade hon inte sett några på sina hundar, men när jag kom dit så upptäckte jag två stycken i huvudet på lilla pixxie Ledsen Carro blev helt hysterisk, (ett beteende som jag väl känner igen från mej själv när Zingo hade mask för två år sedan *s* ) Man tappar liksom all rim o reson, man vill bara sanera ALLT….”Efter det fick inte Zingo vara med mej i soffan eller sängen på två veckor “

Kul…..med fyra hundar NOT Ledsen

Jaaa, det va ju bara att konstatera att jag kunde liksom inte bara lämna henne där, hysterisk, gråtande på huk, självklart blev det att ringa gammelmormor och Mona och lämna återbud till Stockholm.

Sen blev det apoteket för lusmedel och ALL information vi kunde få, vidare till Granngården för inköp av möbelsaneringsmedel, sen tillbaka hem o sätta igång…..Tror summan slutade på runt 700 kr Ångande arg

Stackars Carro alltså, hon har ju alldeles för en månad sen flyttat in, hon ( Vi ) har alldeles nyss gått igenom flyttstädning o skit. Hon har en två veckor gammal soffa och sprillans nya fluffmattor….”Hyfsat dyra” ALLT  fick vi ställa ut på uteplatsen för att löss och ägg ska frysa i minst ett dygn  Ledsen Alla kläder, jackor, sängkläder, madrasser, kuddar…..ALLT ska under natten tvättas ( Som tur är så fick hon ta tvättstugan kl 20.00) Man får egentligen inte tvätta nattetid, men vad ska man göra ….Hoppas på att grannes som bor närmast inte störs.

Mitt upp i allt städande så fick jag kramp i båda mina fötter Ledsen jag får det ibland och jag vet inte varför, ibland tror jag att det kan vara vätskebrist och ibland att fötterna blivit kalla. Smärtan går inte att beskriva och oftast är jag tvungen att ta Spasmofen för att kramperna ska gå över. Men nu lyckades jag bli av med dom iaf genom att sätta benvärmarna på fötterna * s* Vilken syn. ha ha ha.

När jag åkte klockan 21.30 hade Magnus hunnit bada Denver och höll på med småttisarna, Carro och jag hunnit vara i tvättstugan och kastat in dom två första maskinerna ( bara  10 kvar )

Jag sitter här nu och funderar……Varför i hela fridens namn finns inte såna vidriga parasiter som löss, både på människa och sällskapsdjur med under smittskyddslagen ?
Som det är nu kommer ju skiten bara att komma tillbaks, då vi vet iaf minst 2 hundar som troligen inte kommer avlusas…..
VARFÖR ? Det borde fan vara straffbart att inte göra det Ångande arg

Ja…..det här blev ju ett ganska långt inlägg, men när jag väl sätter igång så är det svårt att stoppa mej Blinkar

Observera nu……Att jag har inte anklagat , hintat eller namngett någon inblandad. Jaaa förutom Carro, Magnus och Mona då Ler med tungan ute

ッ✫✰✯ Redigerat med WLWッ✰✫✯

Inga kommentarer: