onsdag, mars 30, 2011

Vilket jävla strul :-(

 

jaha ja….jag hade ju turen iaf att min anmälan tagits emot av Västmanland, så jag kunde få åka in och hämta kopia på anmälan idag hos polisen. Sen efter det så åkte jag raka vägen till TRE-Butiken på Hälla i tron att dom kunde hjälpa mej att faxa allting till deras försäkringsbolag AON…eller vad det hette….

Men inte då, dom hade ingen fax och dom visste heller inte vart man kunde hitta nån Ledsen

Sen frågade jag hur lång tid själva ärendet kommer ta hos försäkringsbolaget och fick då vet att det brukar ta ca 1-1½ vecka !!!!! Inte fattar jag då vad det är soms ka ta sån lång tid ?

När jag ville ha en lånetelefon så fick jag till svar att det hade dom inga, dom hade inte tillräckligt stort utrymme för att ha plats med det ! Så ville jag ha det så fick jag åka ner på stan !! Va bra att jag just kom från stan, tänk om jag vetat det innan *suck*

Tycker i ärlighetens namn att det är lite illa, vad är det som ska ta sån tid, varför kan man inte få administrera allt med mail, varför ska det det gå med fax eller snigelmail.

När jag tecknade den här försäkringen för 98 Kr i månaden så gjorde jag det för att dom bedyrade mej att den var så bra, den täcker allt och du kommer bara in till butiken så får du antingen skicka in den (Om den är trasig) eller så får du en ny om den är stulen……det va visst inte så enkelt eller hur…..Undrar vad det hade kostat att bara ta drulle på hemförsäkringen och hur fort det hade gått genom dom ?

Fick jaga vidare och fick veta att biblioteket på Skiljebo med all säkerhet hade faxtjänst…och tack o lov det hade dom. Kostade 20 kr att få faxat polisrapporten !!

Nu är den skickad iaf, nu är det bara vänta på att dom ska handlägga ärendet och hoppas att det går fort så jag får hämta ut en ny telefon…

Och så får man väl bara hålla tummarna att det inte blir nåt strul med godkännandet Förvirrad

Eftermiddan har jag spenderat hemma hos Berith på fika, det var länge sen vi sågs sist och vi hade massor att prata om, så tre timmar bara pös iväg *s*