tisdag, mars 29, 2011

Sjukt naken utan min Iphone :-(

 

Var på Ikea idag och lyckades med konststycket att få min Iphone stulen ur jackfickan *suck*……sjukt läskigt att jag inte ens märkte det…Usch rent ut sagt…

Va värre är att det är värsta strulet nu att få en ny, jag kommer få vara utan telefon i flera dagar, jag som inte ens kan åka upp till macken utan att ha den med Ledsen

Först skulle man spärra den på TRE, sen ringa till deras försäkringsbolag som bara hade telefonsvarare att man skulle göra anmälan på nätet, mitt i anmälan kom det upp en fråga om polisanmälan och diarienr, så då var det bara att öppna en ny flik och börja med den, men frågorna blev för krångliga, så jag ringde och gjorde den. Där fick jag veta att det skulle ta upp till 5 arbetsdagar att få hem den i brevlådan….Att i dagens moderna IT-Samhälle skicka kopia på anmälan via mail var uteslutet, men jag kunde få komma upp och hämta den om jag ville……..

Sen när alla papper var klara så fick jag ett ärendenummer att skriva högst upp på polisanmälan som sen ska skickas in till AON TRE´s egna försäkringsbolag…..

Vilket jävla strul alltså, hur många dagar ska dom sitta på den anmälan innan den blir godkänd då ?

jag blir ju utan telefon minst en vecka *suck*

När jag köpte telefonen och dom övertalade mej att ta försäkringen så var allt så enkelt…..det skulle bara va att komma in så skulle man få en ny, oavsett om man tappat den i marken eller blivit av med den….det var ingen som sa nåt om flera dagars handläggning och strul med anmälningar hit o dit…..

 

Jag klarar mej inte utan min Iphone….jag dööööör Ledsen

 

3 kommentarer:

Nicole sa...

MITT och DITT lixom... :@

raggartufsen sa...

Eller hur :-(

Å just nu så fick jag en panikkänsla, undrar om man måste spärra Ituneskontot !!

Eller...Då skulle dom väl sagt nåt om det när jag pratade med TRE kundtjänst och spärrade den ?

Usch, känns inget vidare alls :-(

Nicole sa...

Åh... Har ingen aning... :(