tisdag, mars 15, 2011

Igår blev jag mormor:-)

Fort gick det…..klockan 07.08 vaknade jag av telefonen, Å i andra änden var Carro, hon undrade om jag sov och hur fort jag kunde komma till Enköping ! Magnus va magsjuk och hade aldrig lyckats ta sej hela vägen till sjukhuset utan ett par stopp på vägen…..

Hoppade i kläderna, trampade fötterna i skorna och gav mej iväg och det var bråttom, hann inte ens borsta tanden *s*

Kl. 08.30 satt hon i undersökningsrummet på förlossningen i Uppsala. Klockan 09.00 blev hon undersökt och man konstaterade att hon va helt öppen, så då vart det fart in på en förlossnings sal. Kl. 11.03 föddes mormors lilla klimp på 3345 G och 49 cm lång.

Lite roligt är ju också att bebis valde att komma just denna dag 14 Mars, han gav sej själv i födelsedagspresent till Carro som ju fyllde år. Present med rosett
Han är alltså född 11-03-14 klockan 11.03. Hans fyra sista siffror börjar med 26 som ju är Carros ålder denna dag hon födde honom *s*

Vilken lycka, en lycka som är svår att smälta…..det var verkligen med förskräckelse som jag tog emot nyheten om att hon väntade barn igen……Förra gången va man ju så glad och då slutade det med INGENTING, barnet klarade sej inte och blev bara 22 veckor +4 dagar i magen Ledsen 

Carros gynekolog på Enköpings Lasarett Elisabeth Ljunger ska ha all credit för att hon lagt ner så mycket extra på den här graviditeten, alla extra ultaljud och kontroller, utan dom hade inte infektionen som hon hade i vecka 21 upptäckts och även denna graviditet hade gett ingenting…Nu gav den istället ALLT Ler

Tänk att jag fick vara med om detta, tänk att JAG fick klippa navelssträngen på mitt första barnbarn.

Carro……Jag är så stolt över dej, så duktig som du var idag….Världens stoltaste mamma och nu även mormor Rullar runt på golvet och skrattar

Å du…Gumman, grattis på födelsedagen  Födelsedagstårta

2 kommentarer:

Nicole sa...

Grattis till hela familjen <3

Nicole sa...

Och så Xar jag i prenrutan ;)