torsdag, mars 24, 2011

Idag är jag ledsen :-(

 

Som jag berättade om här om dagen (Tror jag gjorde det) Så har jag sökt ett banklån för att äntligen göra nåt åt min dåliga syn, nåt jag gått och funderat på i flera år……När nu synen blivit så mycket sämre och det är dags att skaffa starkare glasögon igen  á 4-5000 kr  så tyckte jag att det var dags att göra nåt åt detta för all framtid…..

Men så tyckte inte Freedom FinanceLedsen *suck*

Jag har två lån idag varav båda kommer att vara färdigbetalade inom ett år, jag har haft dom i 5 år….INTE en ändaste gång har jag varit försenad med fakturorna, inte nån gång har jag utnyttjat dom 2 betalningsfria månader man har varje år ( På Citi Bank)
Sen har jag också dragit på mej ett jävligt dumt SIBA-kort när jag skaffade Tv:n och Wii.  Och på Citi Bank fick man per automatik när lånet beviljades en kredit på 10000 som jag utnyttjat……

Jag sökte ett lån på Freedom Finance på 80.000 kr på 15 år, då skulle jag kunna lösa alla skulder, operera mej och ha en sudd över till en Thailandsresa nästa år när jag fyller 50…..

På detta skulle jag få ca 600 kr mindre varje månad att betala än vad jag har idag Ler

Men idag ringde Freedom Finance, självklart ringde dom dessutom när jag satt av min tid på praktiken…..

30.000 kr va vad dom kunde gå med på…….men det räcker ju inte till både operation och skulderna…..Hon tyckte dock att jag skulle ta det och lösa skulderna, det skulle minska mina månadsavgifter med 670 kr…….

Nu står jag verkligen i valet o kvalet, ska jag verkligen dra på mej en skuld på 30.000 kr bara för att lösa nåt som iaf är betalt om ett år…..Iaf dom stora banklånen lär ju vara klara då, värre med SIBA som ju aldrig blir klart i den takten jag har råd med Ledsen

Bara handelsbanken och Citibank är ju en tusing i månaden som jag slipper om ett år när dom är klara….Sen har vi ju det här med att man MÅSTE ha skulder idag för att slippa få kvarskatt…..I år får jag  ju tillbaks 3300, men nästa år då om jag inte har några skulder och räntor att dra av så lär jag ju åka på torsk Ledsen

Och ögonen…….Nu blev det ingen ögonoperation alltså…..det betyder att jag måste ha råd med ett par nya glasögon också *suck*

Faaaan va ledsen jag är nu *suck* *suck* *suck* *suck*

 

Praktiken idag…..Börjar faktiskt ledsne nu, känns verkligen som om jag bara åker dit och sitter av min tid, ingen bryr sej om hur det blir och nu har jag stirrat på samma banners i flera månader Ledsen

Programvaran…..Nähheee, den har ju inte kommit så klart *grrr*

Ingen bra dag Ledsen

 

Inga kommentarer: