tisdag, februari 15, 2011

Jubla eller fasa….Sweet Home 3D

Oj Oj Oj…..Jag prenumererar på en massa datarelaterat i mailen, idag kom Windowsnytt indimpandes i inkorgen, tycker för det mesta att man får bra tips och uppslag om grejer att läsa…..Tror mej veta exakt också när jag började, det var min “goda” vän, (hon som trillade in här) som tipsade mej om detta och såg till att jag fick den prenumerationen *s *

Massor av tips och ideer har jag fått därifrån genom åren Ler

Nu idag….jag vet inte om jag ska skratta eller gråta…..Men dom tipsar om Sweet Home 3D…….Himlar med ögonen Det är ju iof inte det första försöket att återskapa nåt som fanns redan 1998/99, men inget som kommit har fallit mej i smaken…Som tur är kanske man ska säga…..Men i det här programmet såg jag dom små fötterna…….å..nu vill jag bara bygga drömhus och klicka på dom små fötterna, höra ljudet av dom när dom slår i golvet  och gå omkring i mitt nyskapade drömhus Ler

Varför blir jag så här för undrar du kanske…

Jo för att…..

Det började ju med "3D Inredaren plus"
Ett program där du bygger ditt eget hus från grund till tak, tomt, stommar ja allt,
sen kan du möblera och inreda huset med allt från stolar till kastruller.
För att sen se resultatet kan du koppla om till 3 D läge och knata runt.
Köpte det programmet 1998 och det vart starten för en datanörd *s*
Scandinavian System PC utlöste i samband med releasen en tävling,
" Bygg ditt drömhus"
Och byggde det gjorde jag, dygnet runt den sommarn satt jag och inredde mitt hus på 400 kvm, Stall, Garage,
fontäner, utepool innepool, biljardrum, relaxrum *asg*
Ja du, det var verkligen ett drömhus. Jag använde mej av riskorn för att illustrera halm i stallet, jag använde handfat som jag färgade så det såg ut som sadlar……ha ha ,,,galet roligt hade jag iaf och det var INGEN brist på fantasi Ler
Det resulterade i att jag vann den tävlingen *ler*
1 pris 5000 kr i en färgbutuk.

Nu får jag hålla fingrarna i styr för JAG VET att om jag börjar pippla med det här nya Sweet Home 3D…..ja då ses vi kanske till hösten Nyah-Nyah

 

signatur

Inga kommentarer: