tisdag, februari 08, 2011

Man ska inte göra backspegeln större än framrutan….


Det bästa jag hört på länge, orden kom från en fd narkoman som idag är volontär för bostadslösa…Såg det på Tv4: s Den hemliga miljonären ikväll.
Fast i mitt fall är det väl kanske tvärtom, jag är mer oroad för framrutan än jag är för backspegeln..

Det är svårt att inte göra det när…

Matpriserna stiger och räntorna går upp…..Detta samtidigt som löneökningar förvandlas till sjukförsäkringar istället….och arbetslösheten förvandlas till slavutnyttjande..

Å så nu….Nu ska dom höja pensionsåldern till 69 också…Vore det inte vettigare att släppa dom anställningarna till nån arbetslös istället ?

Kan dom bara göra så….Jag har i ett antal år nu fått hem ett orange kuvert med brev som talar om exakt hur mycket (läs lite) pengar jag ska få när jag fyller 65….Kan dom bara rycka det ifrån en nu alltså ?

Får dom härska och domdera som dom vill….

Finns det ingen gräns för vad Alliansen kan hitta på för tok…
Man får ju hoppas att detta sista snillrika får även alliansröstande att vakna….

 

signatur

3 kommentarer:

Unknown sa...

Det som är så förbannat tråkigt är att politikerna / beslutsfattarna gör som dom vill, inte så det blir bra för "den lilla människan". Dom har aldrig varit människor och därmed är dom inte mänskliga och beter sig hur jävla illa som helst. Och kommer undan med det *suckar tungt*.

Det man önskar är att dom hamnar i den lilla människans sits. Och kan gott få sitta där. För evigt.

Man, eller jag i det här fallet, önskar att beslutsfattarna inte skulle kunna komma undan, vilket dom gör.
Men tyvärr så är det ju så, att dom kommer undan med vad som helst, när som helst.

Säger det; svensken är för flat och accepterar att politiker får bete sig som dom gör.

Unknown sa...

Förresten, undrar om det är nåt som felar med din hemsida nu? Så fort jag klickar på nåt på den, så får jag följande meddelande:

"Denna webbsida innehåller ogiltig kod från susnet tjänster. Om detta meddelande återkommer varje gång sidan laddas bör webbsidans ägare ta bort koden från susnet tjänster! Felet beror oftast på att en kod för en räknare som inte finns används. Detta kan bero på att du själv tagit bort din räknare eller att den tagits bort av susnet p.g.a. att den inte registrerat några besökare de senaste 30 dagarna. Kontakta Webmaster via kontaktformuläret på http://susnet.se/tjanster om något är oklart."

Och knapparna för t ex gästbok, blogg och så vidare, syns inte nu.

raggartufsen sa...

Ja, jag håller med till 100%
Svensken är alldeles för vek och tänker i alldeles för stor utsträckning att detta drabbar inte mej :-(

Angående pensionen så är dom ju inte drabbade alls, själva har dom ju rätt till pension när dom fyllt 30 Å det är ingen vanlig jävla folkpension vi pratar om då *suck*

Näää, nu vet jag intye vad du pratar om alls, jag var in på den senast i Måndags från praktiken och där var den som vanligt ?

Ända stället jag har susnet på är ju här på bloggen (Räknare) och den är ju inte alls kopplad till hemsidan ?

Om nån annan som läser det här kan va gullig och kolla om det blir likadant för er så skulle jag bli tacksam :-)

www.sussionline.se