onsdag, januari 26, 2011

Nån gång ska väl även det sovandes folket vakna !

 

 

På Facebook idag kom denna text upp och jag kunde faktiskt inte låta bli att “Låna” den. Den kommer från Nätverk Vi Arbetslösa

 

 

Du som tror att du vet.......
Din avsikt är nog bra och välment, men du har missat det viktigaste…
Det är nog bra som du säger att ta tag i saker själv och att träda ut ur ”offerrollen”
Men det vi protesterar mot är förnedringen i att utnyttjas som gratis (värdelös) arbetskraft, i samma jobb som vi och våra arbetskamrater fått lämna pga”arbetsbrist”
Egentligen är det ju inte det som ligger bakom utan ”penningbrist”
(Varför man nu inte kan skriva det, är också en fråga. Många missförstånd skulle därigenom kunna undvikas)
Sedan tar man de pengarna och ger till ”mer eller mindre seriösa anordnare”, av diverse projekt,
och vi i fas 3, får utföra jobbet utan rättigheter eller lön, för anställningsstöd 65% eller mindre.
Vi svälter! Vi far illa! Får sälja hem och bohag!
Några har redan nu fått flytta, andra är på väg.
Vi har inte råd att äta var dag!
Inte gå till tandläkare när vi får tandvärk!
Inte gå till doktorn, när vi behöver!
Inte råd att lösa ut våra recept!
(Själv har jag fått ärva mina blodtryckstabletter efter en avliden vän)
Man lägger sig med ångest, och man vaknar med ångest. Dag ut och dag in, och hälsan blir sämre och sämre. Mina problem har uppstått som en följd av att jag sedan länge farit illa i den här processen, enl läkaren.
Det är dålig samhällsekonomi att inte ta vara på kunskap och människoliv, och det här kommer att få följder i lång tid fram över. Både för de utsatta och deras familjer…socialt och ekonomiskt.
Även resten av befolkningen kommer att påverkas då detta även leder till lägre löner och sämre villkor, på hela marknaden.
Många av oss har jobbat 30-40 år och behöver alltså inte social träning utan vi vill ha ekonomisk trygghet och vårat människovärde tillbaka!
Med Vänliga Hälsningar
Arbetslös

 

Jag vill nu själv lägga till att detta leder till ännu mer katastrof. Iom att folk inte har råd att betala sina räkningar ex lån på hus osv, så kommer även bankerna att drabbas, folk kommer inte att ha råd att betala sina hyror, dvs hyresbolagen drabbas, snart kommer det gapa tomma lägenheter överallt.

I det långa ledet drabbas alla och envar….Till slut även dom som redan har…..Men det förstår dom inte idag, dom tror dom ska sko sej på oss svaga.

Rent  tragiskt är vad det är och jag förvånas att inte regeringen blivit anmälda för slaveri, kränkning osv osv….Men…det kommer, var så säker Nyah-Nyah

 

Jaha……Så har jag varit och besiktat bilen också och det gick faktiskt bra Ler
Den gick igenom utan anmärkning, men han sa att om jag blir stoppad av polisen så kommer det förmodligen att ge mej böter på 1600 kr för ett dåligt bakdäck !!

Jag undrar ju verkligen hur det kan komma sej att besiktningen tycker att däcket är OK, men att polisen har en annan uppfattning. Skulle det inte vara enklare om dom löd under samma lagar ???

Så….Nu blir det på min redan krassa kassa denna månad att skaffa två nya bakdäck Ledsen

Det är väl fan…….

raggartufsensign

Inga kommentarer: