onsdag, januari 12, 2011

Dagen efter operationen

Igår var en jobbig dag, hade fruktansvärt ont, minns bara att jag låg och grät på uppvaket. 3 ggr fick dom komma och spruta mej med smärtstillande morfinmedel. När jag upptäckte att jag hade ett drän så blev det inte bättre, jag hatar drän, dom gör mej så rädd och obehaglig :-(
När jag sen fått komma till mitt rum och dom nån timme senare kom in och talade om att jag dessutom skulle behöva åka hem med det, så brast det totalt, jag böla o böla o böla :-(
Tyvärr fanns heller ingen plats att låta mej sova kvar :-(

Operationen var större än jag trodde att den skulle vara, att dra ut ett inlägg o kasta in ett nytt kunde väl inte vara så avancerat, men det visade det sej att det var, jag har gått omkring och trott och även sagt till dom på gymmet att jag gärna vill ha 14 dagars uppskjutet på mitt träningskort, men idag fick jag veta att jag absolut inte får utsätta bröstet för ansträngning eller hopp på minst 3 MÅNADER !!!!!
*Suck* *suck* katastrof.........3 månader, hur ska det gå utan städning i tre månader :-(
Träna fick jag göra om jag cyklade ( Jag hatar att cykla) Gåbandet var tveksamt, iaf så fick jag inte gå på ett sånt sätt att det blir skumpigt !....hur gör man det ? *snyft*


På eftermiddagen bad jag om nåt att äta, klockan var ju nu 15.30 och jag hade ju inte ätit sen klockan 19.00 kvällen innan. så dom kom in med lite nyponsoppa och en kavring med ost o skinka på :-)
Efter nån halvtimme kom hon in igen och jag påpekade att jag var mer hungrig, då frågade hon om jag ville ha en smörgås till, tydligen var ingen middag inplanerad för mej :-( Så jag tog en smörgås till ;-/

Sen när jag piggade på mej lite så var jag ju nyfiken på hur det såg ut och vad man gjort liksom, så jag ställde mej framför spegeln.......Det första jag upptäckte var att han INTE fixat till vecket under höger bröst som han sagt innan och även ritat upp att han skulle göra ? Han hade heller som det iaf såg ut INTE gjort nån mer fyllning på knopparna med artrocol ? Det vänstra bröstet hade han bytt ut till ett nytt implantat som placerats mer mot mitten nu, så det ser bra ut både stående och liggande, men det är samma stl som innan, dvs mindre än det högra, jag hade ju hoppats att han skulle lägga in ett större så det blir lite symmetri :-(  Efter som det är nytt och fastare än det andra 2 år gamla så ser det ju ännu mindre ut :-(
Hoppas verkligen att det hänger till sej......

Taxin hem gick kanonbra, den har jag ju stressat upp mej själv för i flera månader, har haft sån extrem otur när jag åkt med sjukresor förut :-(
Men jag förklarade för honom hur jag funkade och han tog verkligen hänsyn till mej. Så inte en ända gång va jag rädd på hemvägen :-) inte var det så halt heller på vägen som jag trodde att det skulle vara :-)

Väl hemma så värmde jag mej en viktväktarlåda med chili con carne :-) Gott med lite varm mat i magen :-)

Reflektioner under dagen......Iphone är väldigt överskatta, deras batteri verkligen suuuuuuuuger. Trots att jag lärt mej hur man verkligen stänger av apparna som man använt helt så dom inte ens ligger i bakgrunden och snor batteri, lik för baskat så kan man ju inte göra ett skit...
på tåget ner så använde jag den i max 30 minuter, jag skrev lite på facebook, och sen kollade jag ett nyhetsinslag om tullverket på svt ! Då var jag nere i 74% kvar ??

Laddade telefonen på kliniken och när den var full igen så blev det lite mer facebook och lite bejeweled spel, helt plötsligt var den nere på 64%
Upptäckte också att det går rejält långsamt när man använder den med Tre (3) hemma har jag den ju alltid på wifi, så då tänker jag inte på det.
dessutom så upptäckte jag att jag fått nån bugg i facebookappen, så fort jag försökte backa i menyerna så stängde den ner sej, å när jag kom tillbaks så hade den inte postat det jag skrivit (Trodde jag) det var bara det att den hade inte hunnit uppdatera sej, så flera ggr skickade jag dubbla inlägg *s*

Med alla fel som är på den här telefonen nu så blir jag snart tvungen att skicka in den till Apple, killarna i butiken har ju tjatat på mej i snart ett år nu att jag borde göra det, ibland försvinner ljudet och nästan varje natt försvinner ju all mottagning, både wifi och tre :-(
Men jag vill inte skicka iväg den, jag har ju hela mitt liv i den, alla kontakter, facebook, bilder, kalender osv osv. Vet inte hur jag ska klara med med nån sunkig lånetelefon :-(

Ska försöka hinna ikapp lite på Facebook nu, sen kolla lite serier som jag spelat in..








Har du inget snällt att skriva, så får du gärna avstå ;-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

iPhone... ;)

Kram ღ

raggartufsen sa...

he he he....