tisdag, januari 18, 2011

Samtrafik SKÄMS :-(

Ja….Jag vet att jag är en gnällspik, men skit i o läs vidare då ra !!

Kan man inte tycka att man borde kunna få åka sjukresa med taxi utan att vara rädd för sitt liv…..

Jag ÄR åkrädd sen 3 tidigare bilolyckor, varav den ena jag åkte ut genom framrutan. jag är rädd, ska det va så jävla svårt att respektera Ångande arg

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så strulade det ju till sej ordentligt idag med hämtnings -tiderna, både till Sthlm och hem till Västerås….Hur är det möjligt att det felar 20 minuter på resan i båda riktningarna ? Skiter man helt i vad kunden säger då när den ringer o beställer……Vad var det ni inte fattade….Jag hade en läkartid klockan 14.00…….Skulle vi flyga till Sthlm då eller…..på 1 timme och 10 minuter ?? Ni sa när jag beställde att taxin skulle komma 12.25…varför i helvete kom den 12.50 ??

På hemresan samma sak…Skulle komma 15.30 och kom ca 16.05….
Där fick jag sitta på en hård kall bänk och vågade inte ens gå på toaletten….

Taxichauffören satt konstant och talade i mobiltelefon hela resan hem, samtidigt som jag vägledde henne ut ur Sthlm, hur skärpt är man som chaufför då. När jag dessutom talade om för henne att jag var åkrädd.

Att jag hade ont det tror jag hon fattade eftersom hon hämtade upp mej, det var ju trots allt en sjukresetaxi ordnad genom samtrafik, man får väl anta att dessa kunder är på något sätt hämmade att åka med kommunala medel…pga sjukdom och annat…...men se inte den här chauffören, hon pladdrade på hela resan Ledsen

I framsätet hade hon redan en kund och dom kom från ett annat sjukhus…helt plötsligt började den andra kunden lägga sej i hur vi skulle åka, så istället för att fortsätta motorvägen fram till Häggvik och åka över till Stäket så ledde hon av chauffören från E4.an till Kista !! i rusningstrafik !!!!!!

Det slutade med att vi åkte vilse inne i Kista Ledsen Allt medans chauffören fortsatte att tala i telefonen om privata saker, hämtning från dagis och lägenhetsvisningar………

Fy fan säger jag bara….nästa gång nån säger att den är rädd så försök o respektera det, för det hjälper inte mej att du “bara” kör i 90…..det kan ex vara andra orsaker som gör att jag är rädd, som att  ex din fokus inte ligger på bilkörningen Ledsen

raggartufsensign

4 kommentarer:

.... sa...

Fyfan vad arg jag blir. Jag har ju samma problem som dej. Jag brukar tala om för den som kör att jag är rädd.mm. Skulle jag ha varit du idag hade jag mördat dom båda två idioterna!!! GGgrrrr.

.... sa...

Och snälla mamma din textfärg e så liten å jobbig att jag knappt kan läsa. kan du inte göra den liiite större och välja en mindre skrikig nyans? Det gör ju ont att läsa :-( Puss <3

raggartufsen sa...

Ja Mona.....Ni som känner mej och läser det här förväntar er nog att skulle reagerat på ett eller annat sätt....Rytit till eller va fan som helst....Men det var mitt forna jag....jag är inte så kaxig längre :-(

När man ALLTID får höra vilken surkärring man är, så känner man sej till slut som en och när man alltid får höra att man är så jävla barnslig som är så rädd, så slutar det med att man som i mitt fall nu knappt vågar öppna truten och säga ifrån :-(

Jag sa till chauffören redan när jag satte mej i bilen att jag var rädd, Berättade också varför, att bl.a en annan taxi gjort en vansinnig omkörning på insidan i en fil som inte ens existerade. Jag berättade om förra hemresan då jag fick en panikattack och taxin var tvungen att stanna på motorvägen, för att jag skulle få kliva av och promenera av o an tills attacken skulle gå över....jag berättade allt det där...

En gång när jag tyckte att det gick alldeles för fort och okontrollerat med telefonluren vilandes mot nacken, ena ögat på Gps:n och den andra på ratten, så kom det liksom utan att jag kunde stoppa det...oooohhoo ooh...ååh..oj..Nu är jag rädd alltså...varpå h*n svarade. oj...är du rädd, men jag kör ju bara i 90 !!!!
Sen hade h*n mage att säga....Du borde åka medans det är ljust !!!!!!

Jaaaa, det va ju just det, jag skulle blivit hämtad 15.30, då hade jag hunnit nästan ända hem innan det blivit mörkt :-(

Vid det laget satte jag på mej hörlurarna och koncentrerade mej allt jag hade på bejeweled i Iphonen :-(


Ok Mona, jag har ändrat två pixlar större och en ljusare nyans nu, men det är bara för att det är du :-)

Funkar det fortfarande inte för dej så får du använda ctrl och + och sen som Nicole sa, markera den texten du vill läsa, då blir bakgrunden blå och texten vit :-)

Puss
****JÄD****

.... sa...

Åhhhhh nu kan jag läsa!!!!! Tusen tack :-) haha Puss