fredag, januari 14, 2011

Dränaget ut idag

Enorm panikångest i går när jag gick och la mej Ledsen Tack o lov känner jag ju igen känslan, så jag kunde vanka av o an lite för å lugna mej själv.

Sen är det ju nåt lustigt med djur alltså…Zingo känner verkligen på sej när det är nåt med mej, han hoppade upp i sängen och absolut envisades med att ligga på min mage, där jag minst av allt ville ha honom bland blodpåsar och slangar, puttade ner honom försiktigt flera ggr till sidan istället, men han jama och gav sej inte, till slut gav jag upp, puffade upp kuddar så gott det gick, så han inte skulle komma åt dränet, sen började han kurra och iom det så började jag klia honon bakom öronen och vips så var jag lugn och panikattacken gled sakta men säkert iväg Ler Gud va jag älskar Zingo, han måste ju ha känt hur jag mådde och bara vet att att jag skulle må bättre om jag fick höra honom kurra Kär

Insomningstabletten gjorde sitt och snart sov jag…Hela natten, precis hela natten, sååå skönt att bara få sova bort skiten..

I morse klockan 8,30 pumpade jag ner det som kommit i behållaren och mätte upp det till ca 20 ml, sen ringde jag till Per Hedén eftersom jag måste få tag på honom innan klockan 12, då han skulle fara iväg över helgen.

Han ville ju egentligen inte att jag skulle plocka bort dränet förrän det kom ca 20 ml på ett dygn, nu hade det ju kommit 20 sen klockan 15.00 igår, så vi bestämde att jag skulle ringa till bröstenheten på lasarettet och kolla om dom hade öppet i morgon Lördag, i så fall plocka dränet då.

Nu hade dom inte öppet, så klockan 14.00  idag ska jag dit och plocka dränet iaf då……bara hoppas att vi inte drar det för tidigt.

Men alternativet är ju att ha det kvar till på Måndag……*suck* Det här är liksom beslut som ger mej paniken, det här är inte beslut som jag klarar av att ta, jag är INTE utbildad, jag klarar inte av detta ansvar, därav att jag aldrig ens ville åka hem med drän från början Ledsen

Nu har jag den här tiden iaf, lite grann som att jag lägger över ansvaret på dom nu…..

jag skiter i att det är mina sista pengar som går till sjuktaxin, jag får väl leva på ris resten av månaden då………

Mitt i allt det här bloggande så fick jag yrsel och var tvungen att lägga mej i sängen o vila 30 minuter, förmodligen pga av tabletterna Ledsen

Ska bli så skönt när jag börjar pigga på mej igen och slipper alla värktabletter.

Så, nu känner jag att det här blev extremt gnälligt o utdraget….

gaaaa2

men å andra sidan så är ju detta min skrikhörna Ler Sååå skönt att ha den *ler*

5 kommentarer:

.... sa...

Visst e djur underbara!! Ronja e likadan, hon känner på direkten om jag är ledsen eller mår dåligt. Och du, på tal om dålig syn så vill jag påpeka att den text e skitjobbig att läsa!!! Hemskt jobbig färg och för liten text :-( Och sedan vill jag meddela att jag ser sämre efter jag tagit ögondropar....skumt..

raggartufsen sa...

Å jag som tycker att den här färgen är enklare att ha än ex vit bakgrund. facebook ex blir jag sjukt trött ögonen av :-(

Men vad är det för ögondroppar ?

Anonym sa...

Tänkte åxå på det där med djur, de är bäst :)

Mona, man kan markera hela texten så den blir blå :) Många gnällde inne hos mig förut, då var det någon skrev att man ser bättre då...

Kram ♥

raggartufsen sa...

Just det, va smart, då blir det blå bakgrund o vit text :-)
Större kan man ju också göra med alt+

:-)

Anonym sa...

Det är inte ofta, men ibland gnistrar jag till ;)