torsdag, januari 27, 2011

Inte pengar till räkningarna :-(

Jag vet att jag med all säkerhet inte är ensam om det i Januari månad ;-(
Men det knyter sej inte mindre i min  mage för det, när man loggar in på banken för att betala sina räkningar och inser faktum…..Det fattas ju pengar och jag har inte ens fått alla pengar…..Skickade min närvarorapport till Iris Hadar  den 10 Januari och dom har enligt min handläggare skickat det vidare dagen efter……
Varför finns då inga pengar på mitt bankkonto den 27 ?  eller ens loggat på mina sidor på FK att det är pengar på väg ?? Varför får jag inte mina pengar i tid…..(Funderar på om det är för att dom har fullt upp med bunnys blogg…..
Eftersom det inte ens finns loggat att pengar är på väg så innebär ju det att jag inte hinner få mina pengar till den sista som ju är på Måndag Ledsen
Nu sitter jag här och kommer alltså inte hinna betala mina räkningar i tid *suck* Jag visste ju att det blev en fattig månad eftersom jag var tvungen att gå akut till tandläkaren…..Men att jag inte ens skulle kunna betala i tid…..Nääää det kunde jag ju inte veta *suck*
Sen när man får kommentarer som……Sälj tv:n…..….Sälj datorn..…..Sälj bilen…….Eehhhh NÄÄÄÄÄ…….Eller….kanske ska sälja gammelburken som jag iaf aldrig använder Blinkar Kanske ska börja dra av bensinpengar varje gång jag storhandlar osv…..man kanske ska börja bete sej som den bitterfitta folk tycker att man är…..
Såna här dagar är inte livet nå kul alls, jag känner att jag inte orkar mer. Jag försöker verkligen vara lite positiv, jag försöker tänka att allt ska  bli bättre, jag försöker med praktiken att se en framtid…..men vad hjälper det när alla säger till mej att jag jämt är så bitter och negativ…Va hjälper det när jag i grund o botten inte tror att det faktiskt finns en framtid med jobb för mej….ah…förutom nåt fas3 jobb då……
Jag gråter ofta i tysthet……Mina närmaste anser ju att jag är en gnällspik…Va ska jag göra för att bli bättre, Jag kan ju inte gå omkring o le jämt…Jag försöker som sagt, men när man inte ens kan få ha en åsikt om  att man tycker att det är dålig service av Mc´ Donalds att inte ha krokar på toaletterna utan att få höra att man är negativ…..tror jag ska investera i en rulle silvertejp, så är det ju ingen risk att det kommer nånting ur truten…..*s *
Undrar lite varför man aldrig får höra positiva saker…….
Jag är så lycklig över att jag ska bli mormor, det är just nu det som överhuvudtaget gör att jag orkar se en morgondag……Men jag är också förtvivlad för att jag inte kan köpa saker till bebisen…..Asså fan…..jag vill ju köpa allt *s*
Jag röker inte, jag är aldrig ute och festar, jag har slösat pengar på 3 glas rödvin sen nyår, jag unnade mej själv ny hårfärg för 79 kr, ändå har jag inte pengar kvar i plånboken…..
I helgen kommer J hit och det var meningen att vi skulle gå på bio och köpa en julklapp till henne…….För mej blir det ingen bio och vad det gäller julklappen vet jag faktiskt inte hur jag ska lösa Irriterad
Jag vet nu att det här inlägget blev asnegativt…..Men snälla kom ihåg att det här är min skrikhörna, min ventilationskartong…Jag måste få häva ur mej det jag känner för att inte gå sönder totalt i själen Sjuk
Och som jag sagt tidigare…..Ge fan i o läs min blogg om du är trött på mitt gnäll…. Nyah-Nyah

4 kommentarer:

raggartufsen sa...

Tack Kicki (Vem du nu är)

Börjar undra lite *s*
Känner vi varann eller har du bara hittat mej av en slump ?

Anonym sa...

Egentligen...I det här inlägget borde du ju länka till http://katidis.wordpress.com/2011/01/12/nitton-ganger-pa-en-dag-ni-ljuger-fk/ där du skriver Bunny så folk förstår vad du pratar om ;)

<3

raggartufsen sa...

Har fixat det TAck *s*

orkade inte leta fram rubriken ;-/

Anonym sa...

Du skriver "nitton gånger" i mitt sökfält och vips ;) ♥