måndag, januari 17, 2011

Iris Hadar och Fas3 VAKNA FÖR I HELVETE VAKNA……

 

Känns ju så där att det är just Iris Hadar som ordnat min praktikplats efter att man läst det här…..

Utnyttjad under Fas3 ( Snälla ALLA läs länken) Bläddra inte bara vidare…..Snääääälla……..Besviken

Sen har jag funderat en del under dagen, eller inte bara idag iof, men dom senaste dagarna har det ju tagits upp extra mycket i nyheterna om just Fas3 så jag har väl tänkt lite extra på det nu.

Hur kommer det sej att när man ex delar en länk på facebook om just Fas3 eller nåt annat skit angående utförsäkrade osv….Hur kommer det sej att ingen INGEN reagerar…Jag har i dagsläget efter alla raderingar ca 350 vänner och på sin höjd så får man 1 gillatryckning ! Asså….jag är inte ute efter gillatryckningar….det är ju inte det…men jag vill att folk ska reagera……

Jag kan inte begripa tänket från alla …...Vart tar alla friska arbetares röster vägen…….VARFÖR protesterar inte ni….DET ÄR JU FÖR HELVETE ERA SKATTEPENGAR  som går till det här BLUFFANDET….varför tycker ni att det är OK ???  Är det för att…….det handlar inte om er…….det händer inte mej…….Är det så ni tänker…….

Åååhhh, nu är hon igång igen, har hon inget annat för sej än att sitta o dela negativa länkar…….

Är det så ni tänker…..Gud hjälpe oss alla i så fall……

VAKNA……..

Vore det inte bättre att skattepengarna gick till skola och omsorg av våra gamla ??

Förklara gärna det för mej..

Det är INTE Ok att betala ca 10.000 i månaden i sjukersättning till sjuka,men att betala aktivitetsersättning och 5000 i  månaden på företag som ETU AB är OK ???

Hur fan tänker ni alla som fortsätter tiga JUST för att ni själva inte är drabbade ? Förstår ni inte att det kan vara ni om ett par år………varför tror ni att just ni ska få behålla ert fasta jobb, när företagen uppenbarligen kan få gratis arbetskraft och sen dessutom få betalt med era skattepengar för att dom tar in arbetskraften….

VAKNA…FÖR I HELVET VAKNA……

raggartufsensign

2 kommentarer:

raggartufsen sa...

Tack kicki !

Äntligen fick jag se att det finns friska, arbetande människor som också tycker att det är helt åt helsi...
som det är nu.

Hoppas att fler vaknar upp :-)

Anonym sa...

Jag är ju en bloggjunkie, jag läser allt om det där, skriver om det, inte just om fas3, men om FK mm... Jag personligen är så avtrubbad när det gäller det där... Är du med... Det handlar inte... om att jag inte bryr mig, det handlar om att jag är mätt... Man orkar inte protestera längre snart för det gör ju ändå ingen skillnad... Jag håller med, det där med Creeper, vad hände, VARFÖR bryr sig ingen...? :s ♥