måndag, januari 17, 2011

Ny blogg ? Eller sluta

 

När jag skaffade den här bloggen var det mycket för att jag behövde nånstans att ventilera mej. det hände mycket i mitt liv som inte alla gånger var så positivt och istället för att tynga mina nära och kära med mina pessimistiska tankar och åsikter  så startade jag alltså den här bloggen som jag döpte till intimt eftersom jag delar med mej av just det…..intima saker, bl.a. mina bröst, både i bild och text…..

Men det är ju inte bara brösten som är intima, även mina känslor och tankar är intima, både vad det gäller kärlek och hat..Det är mina känslor och dom borde ju kanske egentligen stanna hos mej, men som sagt, jag mår bra av att få skrika av mej dom. Oavsett om nån annan läser och kommenterar eller inte. Om jag bott i urskogen utan grannar, så hade kanske alternativet varit att göra som Ronja Rövardotter och bara skrika rätt ut…

Men tiden så har det dock blivit så att bloggen börjat läsas av nära och kära och deras nära och kära, som kanske  inte alltid är mina nära och kära. Nu känns det inte längre som att det är min skrikörna, det den var avsedd till från början. Vad jag än skriver så måste jag tänka efter både två och tre ggr att det inte sårar eller stöter någon *suck*

Jag har mått bra av att få skrika ur mej mina tankar och åsikter och jag tror att mina nära och kära också tycker det har varit skönt att jag inte hela tiden tyngt ner dom…Jag är en mycket pessimistisk människa, det vet jag, men det är så jag är…..Och i ärlighetens namn så har det ju inte hänt mej särskilt mycket positivt dom senaste åren…….Så det är svårt för mej att vara positiv….

Nu står jag i valet och kvalet att skapa en ny hemlig blogg eller att helt enkelt bara sluta blogga….

Att ha kvar den här och fortsätta skriva sånt som inte alla gånger sårar andra hjälper ju inte mej…så jag vet inte vad jag ska göra nu…..

Det va inte så här det skulle bli :-/

nallesur

Inga kommentarer: