söndag, januari 02, 2011

Tre mobilt bredband !

Börjar faktiskt undra över varför mitt abonnemang blivit så dåligt den senaste månaden ?

I över två år har jag haft det mobila bredbandet från tre, men inte använt det. Anledningen till det är att vi har fast lina genom Telia i jacket och en router som jag kopplat upp mej på tidigare, så det mobila skulle liksom vara då till laptoppen på resor osv. I somras så blev både jag och Micke flera ggr stoppade på stan av försäljare från tre som tyckte att vi skulle kasta ut jacken och skaffa hemtelefon o hela köret med dom, det räknades och övertalades, men jag tvekade dock, som inbiten surfare så vill man ju inte sänka sin hastighet och sina anslutningar, den tiden då man satt på 33 modem vill ju ingen tillbaks till * s*

Men däremot så ville jag ge det en chans, så jag började använda mitt mobila istället, kopplade ur mej från routern helt o hållet. Döm om min förvåning när det faktiskt funkade, jag har streamat live tv och det har gått alldeles utmärkt. Sen dess så har jag inte brytt mej om att koppla upp mej jacket med Telia alls Ler

Men……för drygt nån månad sen, minns inte exakt, dålig på det där med tid, men helt plötsligt så började det krångla Ledsen Speciellt upptäckte jag vid ett par tillfällen att jag kopplades ner ganska exakt vid tolvslaget ?
Jag tog kontakt med kundtjänst och ifrågasatte om det var något driftstopp eller andra problem å det var det inte, på begäran antecknade hon mitt samtal ( Som en logg)
Problemet har INTE försvunnit, tvärtom har det blivit värre, helt plötsligt så kan websidan inte visas och jag är tvungen att koppla ner mej för att sen koppla upp mej igen. VARFÖR?

Nu tror jag att jag kommit på orsaken…..

Här om dagen när jag besökte Trebutiken på Hälla för att höra mej för när abonnemanget går ut så försökte han sälja ett snabbare modem och en förnyelse av allt i två år till, men jag tvekade, jag ville tänka på saken, jag gör inte såna där saker utan att verkligen tänka mej för, visst, självklart ska jag ha ett internet, men om det ska bli med fasta jacket och Telia, Tre eller kanske till o med nåt annat bolag, det ska tänkas igenom.

Nu har jag förstått att det är ju därför mitt har blivit sämre…..Dom med det långsamma får stå tillbaka för att det ska räcka till dom som tecknar sej för det snabbare !!!

Smart jag är va *s *Glödlampa

Inga kommentarer: