lördag, september 17, 2011

Respekt………..

Det vet vissa ta mej fan inte vad det är…..(Men glöm inte) Att ALLT sparas och dokumenteras………

Dagen har varit fantastiskt fin. Vi har begravt Pelle vår ordförande i klubben som snabbt och oväntat miste sitt liv för ca 4 veckor sedan. Vi startade med kortege nere ifrån stan och uppslutningen var kanon

 

Sen gick färden mot Kolbäck, på vägen anslöt Independent Cruisers för vidare färd mot Kolbäcks kyrka.

Begravningen var så fin, jag tror att det var den finaste begravning jag varit på nån gång. När det var daga att ta farväl gick vi fram alla i Teddy Boys och ställde oss i en ring runt kistan, vi hade en tyst minut, sen la Pelles bästa vän Yngve ner sin ros vid huvudet, sen la vi andra ner våra rosor samtidigt jämt spridda över hela kistan. Det var riktigt mäktigt och just då gick det inte att hålla tårarna borta Gråtande ansikte

När vi satt oss gick Independent Cuisers upp i samlad trupp. Ah.. det var en sjukt fin begravning.

Sen var det minnesfika, med glada minnenprat och skratt, hans syskon hade gjort en klippbok som gick runt och alla fick skratta åt hur han såg ut som liten.

När man sitter där så tänker man att…Jag MÅSTE ta tag i vita arkivet, jag måste skriva ner hur jag vill ha det den dagen jag inte finns mer…..JAG MÅSTE …..

Efter det så åkte vi till ett nytt 50-talsfik i Hallsta och kikade lite, sen gav jag och Micke upp.

När jag kom hem så fixade jag upp bilder till teddy Boys hemsida.

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I natt fick Carros tik Diddi valpar, det började med två redan tidigt på kvällen och slutade på Ultuna typ 3 i natt. Stackarn orkade bara få ut 2 stycken, sen va det stopp. Veterinären fick hjälpa henne att lirka ut den 3: som var en stor hanne, efter honom kom den 4:e av sej självt. Så 3 tikar och en hane Ler

Nu ska hon ju bara hitta nån stans att bo Carro, med alla djur och lilla Berra…….Iidag fick jag höra att hon har på sej till den 1 Dec….Inte ens 3 månaders uppsägningstid  Ledsen

Säger inget där så har jag inget sagt *puh*

Nu ska jag nanna kudden. Imorgon är det raggargocart klockan 15. cruising på stan kl 19 och minnesfest på klubben kl  21…Blir en hård dag *s* Men en fest för att hedra pelle är det riktiga, det var det han ville. Nu känns det skönt att allt är över. Nu går livet vidare för oss som fortfarande finns kvar, vi kan inte älta, det mår ingen bra av.

Livet går vidare……

Ps´    Alla nyfikna…..Kom ihåg att ni läser min blogg frivilligt, så sluuuuuuta för fan beklaga er över vad jag skriver…….

Inga kommentarer: