torsdag, augusti 11, 2011

Nu är Mona opererad

Och allt gick bra, så som vi ville att det skulle göra Ler

Fast det var lite nervpirrande igår eftersom hon dagen innan operationen fått besked att dom medans hon var nersövd skulle skicka det dom tog ut på snabbtest. Hon kördes ner på OP klockan 08.00 och Tino som är med henne på sjukhuset fick inga besked förrän klockan 18.00 på kvällen, så hon var alltså sövd hela dagen igår och ju längre tiden gick ju mer säkra var vi på att dom varit tvungna att ta bort hela livmodern….Men…Som sagt, allt hade gått som det skulle, nu är tappen borttagen och hon har fått ett cerklage (En ring) som ska sitta där för alltid. Om eller när hon blir gravid så blir det kejsarsnitt, men huvudsaken är ju att hon faktiskt kan få barn *ler*

Själv satt jag på praktiken hela dagen, hade det inte lätt att “ta” in nåt av det jag sysslade med och inte blev det enklare av att jag höll på med Excel, fan, jag fullkomligt hatar Excel Ledsen

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Försöker summera lite vad som hänt sen jag blev utförsäkrad i Juni FÖRRA ÅRET……

Först var det ju introduktionsmånaderna med arbetsförmedlingen (3) månader från Juni till Augusti. Dom tre månaderna gick ut på att träffa min handledare från AF 3 ggr !

Sen efter det så slussades jag ju vidare till Iris Hadar för Rehabiliteringstjänst……

Typ en månad fick jag ju sortera mappar åt dom, sen skaffade dom praktiken åt mej på den lilla datafirman där det var sagt att jag skulle sköta firmans webbshop med uppdateringar och flash loggor, ni som läst vet ju att det aldrig hände, det ända jag fick göra var att sitta och göra loggor i ett flash -program som dom sen aldrig ens använde sej av på hemsidan Ledsen

I April sa jag ifrån och då fick jag komma tillbaks till IH. Då var det inplanerat möte med AF igen, vi skulle diskutera om jag ev skulle börja studera, men min handledare på AF blev sjukskriven och två möten ställdes in pga av det, under tiden fick jag bara sitta av min tid på IH. Sen i Juni blev det äntligen av mötet, fast då med en ny handledare som visade sej vara den jag hade första 3 månaderna på introduktionen. Men…..Nu var det ju dags för semester för både henne och min handledare på IH, så uppdraget blev att jag skulle fortsätta internt på IH och “visa” upp att jag kunde klara 10 timmar i veckan uppdelat på två dagar……

Det gick åt skogen med det kan jag ju säga…..Första veckan när jag kom dit på Måndagen så var det ingen som visste vart mitt arbetsmaterial fanns och det slösades bort 40 minuter på letande Ledsen

På Torsdagen var jag ledig med betalt för jag skulle med Mona till KS och få besked på alla undersökningar.

Veckan efter det, vecka 2 så var jag rejält magsjuk och kunde inte ta mej dit alls…

Vecka 3 hade jag och min handledare kommit överens om att jag skulle få vara ledig med betalt eftersom jag inte var berättigad till någon semester alls.

Så…..vecka 4, nu när min handledare skulle varit tillbaks så är han sjukskriven och dom som finns på plats har ingen aning om vad jag ska syssla med, dom har försökt stoppa boken hur man lär sej Windows 7 i handen på mej, men då röt jag ifrån, jag kan redan det, jag har 7:an hemma, jag behöver inte lära mej hur man stänger av och sätter på en dator eller hur man maximerar och minimerar fönster !!

Så då kom dom med EDSL-Boken och tyckte jag kunde bläddra i den, så nu sitter jag alltså med Excel….Jag vill inte lära mej det, jag har inget intresse what so ever i att lära mej det……Men ändå så sitter jag där med skiten *suck*

Summering…..1 år efter inskrivning och utförsäkring så sitter jag alltså kvar internt på IH och det händer inte ett skit, jag har ingen aning om vad som ska hända i framtiden, jag har inför hösten ingen som helst planering vad det gäller att ev börja plugga och det borde ju vara klart för länge sedan eftersom dom flesta kurser redan startat Ledsen 

Så här är alltså ett ex vad som händer med dom som blir utförsäkrade, dom bollas runt i en massa meningslösa hanteringar som inte leder någonstans alls Ledsen

Det som retar mej allra mest är ju att IH har betalt av AF för tjänsten som AF köpt av dom, deras jobb ska ju vara att få ut mej i nån slags praktik, till nåt som ska kunna leda mej till arbete Ledsen

Just nu har jag bara ont i magen, mitt magsår har kommit tillbaks och jag är tvungen att gå på Losec hela tiden, jag sover dåligt och jag är astrött på morgnarna, jag har sjukt ont i ryggen pga av arbetsställningen som jag tvingas sitta i (Trots att vi provat) ut rätt stolar och bord osv, men varenda gång jag kommer dit så är det nån som använt grejerna, ställt om stolar och bord, så jag får börja om hela tiden Ledsen

Ska vara där nu om 45 minuter, har inte ens klätt på mej, har verkligen ingen lust och får ont i huvudet bara av att tänka på att jag ska dit *suck*

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Den här veckan har jag iaf haft lyckan att få träffa lilla Berra 2 dagar i rad *ler*

Först i Tisdags som vanligt, fast då blev det inte lika lång tid som vanligt eftersom jag skjutsade Mona till sjukan först, men jag hann mysa lite med honom iaf och fick äran att mata honom med banan för första gången Ler Det tyckte han om, jisses vad han åt *s*

Sen igår på kvällen så kom Carro förbi, hon hade varit på busborgen och kom förbi här för jag skulle hjälpa henna klippa och klistra lite med bilder till en grej hon håller på med, så då blev det Berramys igen Tummen upp

 

Näää….Dags att dra på sej fång&förnedringskostymen och ge sej iväg till dagens timmar Ledsen