fredag, augusti 12, 2011

Sorg och elände ;-/

 

Kan ändå börja med att glatt tala om att Mona är på benen, har varit uppe och gått en hel del, har fortfarande så klart ont, men är som sagt på bättringsvägen Skrattar

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dagen har varit tung som attans efter att jag hade ett njurstensanfall inatt, iaf så tror jag att det var det, annars så var det gallstensanfall, men som sagt, har haft njurstensanfall förut och kände igen anfallen, som tur är så hade jag spasmofen hemma så det var bara att trycka i sej 2 såna, började med en, men då det inte hjälpte så fick det bli en till….Tack gode gud att jag hade känningar redan igår natt så jag hade varit uppe och tagit fram dom så dom låg på sängbordet….
Tyvärr så blir man ju rejält tung i skallen och kroppen när man tagit dessa, så dagen har varit allt annat än pigg Jag vet inte

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

På kvällen när det var dags att sätta igång grillen så fick jag ett jättetråkigt telefonsamtal, en vän i klubben (SjörövarPelle) har gått bort, man hade hittat honom hemma idag *snyft* Han är/va TeddyBoys ordförande sen nåt år tillbaks, en genomgo gubbe som kommer bli enormt saknad Ledsen

Så kvällen har ägnats åt lite minneshedring till honom på hemsidan

Så tråkigt, så ledsamt, så meningslöst Sömnig

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sen kan jag inte låta bli att beklaga mej lite över detta som jag ramlade över, jag tycker att det är rent av bedrövligt att det är sånt här våra skattepengar ska gå till *grrr*

Jobbfabrikens grundare femdubblade sin vd-lön till 2,5 miljoner kronor förra året, tack vare Fas-3. Totalt fick Jobbfabriken 31 miljoner kronor i bidrag av staten för att ta emot långtidsarbetslösa i Fas-3 under 2010. Var femte skattekrona gick till Ivan Daza, majoritetsägare och vd. Utöver lönen avsattes drygt 3,4 miljoner kronor till hans pension. Till detta kommer 225 000 i aktieutdelning. Det blir drygt sex miljoner.

Jobbfabriken är störst av de privata företagen med 650 Fas-3 deltagare, men trots att de är störst är de bara ett av 4 500 privata företag.

Den här bilden ger onekligen begreppet ”Bidrags Sverige” en ny innebörd…

Källa
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vore det inte vettigare att ge dessa pengar till dom stackare som tvingas ut i dessa nedvärderande sysselsättningar !!!!

 

Usch och Tvi….

Inga kommentarer: