fredag, april 01, 2011

FAS3 och uppvaknandet

 

Snubblade över detta i morse och bara MÅSTE dela med mej av detta….


Filmen hittade på denna sida……http://djingis.blogspot.com/2011/03/fas3-sossarna-den-svages-kavalleri-och.html

Jag TROR att det ÄNTLIGEN  börjar hända saker, folk börjar gnugga sej i ögonen.

Snart…..Snart är folket  helt vakna och då kommer Herr Reinfeldt önska att han delat ut sömntabletter till sitt folk istället för att ge ut boken det sovandes folket…jag tror nämligen inte att det var meningen att vi skulle vakna !

 

Läs gärna mina egna funderingar under och efter filmen…..

 

Filmen hittade på denna sida……http://djingis.blogspot.com/2011/03/fas3-sossarna-den-svages-kavalleri-och.html

 

Tänk dej scenariot……Nästa löneavtalsmöte Herr Anka har med sin arbetsgivare…….

Hur mycket tycker du att du är värd i lön då ?…..

Nja…Nja…jag har ju varit här i 25 är nu, fyllt mina 50, så jag borde väl kanske kunna få åka upp nåt snäpp här nu, skötsam är jag ju också, mycket sällan sjuk, en pålitlig arbetare har jag varit under mina 25 år….va sägs om en löneökning på 200 kr i månaden ?

Ehum…Jaha…Du tänkte såååå……fast vi tänkte nog mer att….ja du vet….Lönerna sänks ju idag, arbetskraften finns att få tag på billigare…Nej tyvärr, herr Anka…Det där kan vi tyvärr inte gå med på, vi hade mer tänkt oss 400 kr mindre i månaden……Och ja just det, så vill vi att du kommer in även på lördagar i fortsättningen….ja men va bra, är vi överens eller…..Du förstår, finns så många som vil ha dit jobb….Ler

Men..Men….Va… Så för att få behålla mitt jobb efter 25 år så måste jag alltså sänka min lön med 400 kr i månaden och börja arbeta även Lördagar ?.

Jaa. det var så vi tänkte !

Ja ha Ok….men vilken dag i veckan hade ni tänkt att jag skulle vara ledig istället då ?

Nej nej.. så hade vi inte tänkt, för att öka produktionen och vinsten i företaget så hade vi tänkta att vi skulle införa 6 dagarspass Ler

Men…..det har du väl inget emot Herr Anka….eller hur….?

Som du förstår så måste vi även ha din påskrift om detta omedelbart…..

 

Inga kommentarer: