tisdag, april 26, 2011

Patent & registreringsverket har läst mitt inlägg om Ica och deras idéstöld….

 

Sitter just och knåpar ihop mitt mail till Ica, letar efter mailadressen till Vd, den finns tyvärr inte på hemsidan så jag fick skicka ett mail till kundtjänst, så nu är det bara att invänta svar om det.

Öppnar min mailkorg och ögnar igenom susnets mail och upptäcker att patent & registreringsverket varit inne och läst min inlägg om Icas idéstöld.

patentgnu

 

Fortsättning följer………

 

Sitter ju också och väntar på att mitt inkomstbevis som jag bett försäkringskassan skicka, ni ska ju inte tro at det kom idag heller, jag pratade med en handläggare på FK i Tisdags hon satt samtidigt som hon hade mej i telefonen och skrev det….Undrar nu vart i helskotta det tog vägen, jag har bara den här veckan på mej att skicka in det till CitiBank Ledsen Sen måste jag inkomma med en ny låneansökan….tänk att det ska vara så krångligt….

Däremot så fick jag tillbaks mitt sjukanmälan, den var så klart fel ifylld, fasen, jag visste att det skulle bli problem med alla dessa papper, jag blir så arg, jag har missat att kryssa i att jag varit frånvarande från praktiken en Lördag och en Söndag "!!! Hallååååå, jag har inte ens praktik på lörd och sönd…varför ska jag behöva klicka i att jag varit frånvarande dessa dagar ??

 

Näää, nu måste jag leta mailadresser….tjing tjing….

 

4 kommentarer:

ewa sa...

Kassan skickar med B-post..tar minst 3 dagar:((

raggartufsen sa...

Jo, jag fick det svaret när jag ringde idag....fattar inte att det ska behöva ta sån tid :-(

Om jag lägger ett brev på lådan för klockan 18.00 så är det ju framme dagen efter hos mottagaren utan att det är nåt speciellt med portot, kassan måste ha egna frimärken som säger att brevet ska ligga i ett fack minst ett dygn innan det får skickas vidare *s*

ewa sa...

Men dom är DUMMA I HELA HUVET på riktigt!!

Jag väntade på Beslut om aktivitetsersättning (sonens). Hon lovade ringa om vilket beslut det blev (vi skulle till advokaten så jag TALADE OM att DET VAR VIKTIGT) Hon..FK handläggaren ringde på fredagen (håll i dig nu) Fredagen därpå kom papperet!!

Hur svårt kan det va..skriva ut.och eftersom DET VAR VIKTIGT FÖR OSS kunde hon väl slickat på ett vanligt frimärke så vi hade haft det på måndagen..neeeej se det gick INTE!!

SKITKASSA :@

raggartufsen sa...

Jaaa...jag blir ju inte förvånad, ibland undrar man verkligen vad det är för folk som arbetar där....

Sen undrar jag faktiskt...Om jag går till butik och köper ett frimärke...inte sjutton finns det alternativ, man får ett frimärke och klistrar på och det kommer fram dagen efter...Varför...Varför i helskotta ska det ta sån tid för deras post att komma fram..som jag skrev...det är väl så att det deras post måste ligga i nåt fack minst ett dygn innan det får postas vidare....

Säger som du....skitkassa ;-(